Kräver skadestånd för tappad skruv

Sv: Kräver skadestånd för tappad skruv

att man inte tänkt på det tidigare....

Skulle kunna skriva en hel bok... för under mina 23 år i hästvärlden har det hänt mycke...

Häst som hoppat över bommen i transporten då grann transporten väsnades..
Häst som halkat ut ur transporten pga hal lucka...
hästar som rymt från hagen pga strömavbrott....
trillat av i skogen pga lösa hundar ( när det varit bandtvång)
Fått punka på bilen 3 ggr pga hovslagare...
Trillat av i skogen pga träd som låg mitt i ridstigen ( bakom en hörna)
Fått halt häst pga att den halkat i hagen
Blivit nockad av en häst på jobbet
Gått omkull pga lös sand i kanten av galoppbanan ( skrittade bara då)
Suttit fast i taggtråd med bogen på en jaktritt
hittade en häst hängandes i ljumsken över staketet till hagen...
en häst hängandes med hoven i gallret i boxen
och det vanligaste av allt, sparkad av annan häst i hagen....

Ja om man skulle krävt skadestånd för allt som händer en och slutar olyckligt vore man miljonär.... ska vi bli som USA? där man stämmer varandra till höger och vänster?
Tror inte en chans att komunen kommer godkänna denna historian, jag menar bevis från att det just varit på ridstigen.....?

Nä utnyttja hästens försäkring, och inte komunens.
Har man sen inte sin häst välörsäkrad får man skylla sig själv.
 
Sv: Kräver skadestånd för tappad skruv

Ja, och hur ska dom veta vem som tappat skruven?
Den kan ju lika gärna fallit ur fickan på den ryttare som passerade där för fem minuter sen.
Nej, man får vara beredd på vissa oförutsedda händelser, det ligger ofta skruv och spik på stallplaner här och där. Detta handlar om en jäkla otur!
 
Sv: Kräver skadestånd för tappad skruv

Men va löjligt. Man ska väl inte behöva betala skadestånd för att man har tappat en skruv på marken ? Visst, märker man att man gör det så ska man ju ta upp den men ibland märker man ju inte ens att man tappat nåt.. Aja.. det var ju synd för ponnyn och ägaren men det är ju sånt som händer tyvärr, olyckor händer ju så lätt :/
 
Sv: Kräver skadestånd för tappad skruv

Jag har hört en gång för några år sedan, att i ett mycket fint dressyrstall i Stockholm så höll man på och stämde varandra hit och dit, (eller hotade med att göra i a f) för vad som hände hästen i hagen. Och alla ville ha hästen ihop med den rikaste hästägaren för då kunde man få saftiga ersättningar. Det kunde bli en lukrativ affär att ha ett litet märke efter en hov eller ett litet sår osv på sin häst. Helt otroligt! Och jag tror att det var sant för den tjejen som berättade det hade gjort praktik där och brukade inte ljuga....Så det finns människor till allt....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Förre ägaren till Skara djursjukhus misstänks för ekonomisk brottslighet i samband med bolagets konkurs och krävs på 722 000 kronor...
Svar
0
· Visningar
407
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Kalven fick så allvarliga skador att den senare behövde avlivas. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
400
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Trailern hade underhållsfritt golv och var nybesiktigad. Ändå trampade 4-åringen rakt igenom och fick avlivas på grund av skadorna. ”Jag...
Svar
0
· Visningar
455
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter 231 248 kronor. Så mycket vill ett ridcenter i Bergshamra ha av en hästuppfödare i Västra Ledinge, söder om Norrtälje. ... Källa / Läs...
Svar
0
· Visningar
874
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp