kraft sortimentet är en bluff??

Q

Qudexco

jaha..all denna eviga debatt om foder och vad som är bra och inte! har ju för ett tag sen kommit fram att havre tydligen är JÄTTE dåligt att fodra "låg presterande" hästar med alltså alla hästar som inte kör lopp i trav/galopp och svåra tävlingsklasser. och nu har vi pratat lite om detta i stallet där jag står en "tant" frågade vad jag fodrade min häst med "grund" svarade jag. nu finns det även ett "trav stall" på vägen där stallet ligger och gubben som äger stället heter conny eller jonney eller dyl. han hade tydligen varit ute och supit (*ovanligt?..inte*) med nån gubbe som gjorde reklam och grejer för kraft sortimentet och till och med han hade sagt att detta var rena bluffen och det inehöll inte 1/2 av vad det borde göra! den här gubben som har trav stallet super sig redlöst full mint 1 gång om dan (alkoholist) så det vore ju inte så konstigt om han skulle hitta på allt sammans! men nu undrar jag vad ni annser! jag menar om nu havre är så dåligt och kraft lika så! vad ska man då ge sin häst en arbetande häst måste ju få i sig allt och det får den ju tex inte av enbart korn eller lusern eller betfor exc exc...vad ger du?? jag har get min pålle kraft grund i alla år jag haft honom och det har han gått jätte bra på (åt dock havre första månaderna jag hade honom= 100% explosiva ämnen uder sig) jag har då inte tyckt/märkt något som skulle vara dåligt han tävlas regelbundet L:B -L:A i både hoppning och dressyr och det har gått hur bra som helst. så jag förstår inte?? vad anser du? alla svar välkommna!/ida :bow:
 
som du kanske förstår har jag svarat där detta inlägg hör hemma!!
 
Vad gäller folks åsikter om havre får det stå för dem själva.

Vad gäller Krafft så kontrolleras det ytterst noga, så att det bara skulle innehålla hälften av vad som påstås är rent skitsnack.
 
Det innehåller nog vad som står på påsen annars bryter tillverkarna mot lagen. Därmot tycker jag många färdigfoder är onödigt dyra.
 
ja det kan jag verkligen hålla med om!
men min pålle gick inge bra på havre kunde bara äta dryga 1,5 kg innan han blev total knäpp. han är 173 och grov i typen så 1,5 kg räcker inte långt för honom att man sen kan kompletera med korn är ju en lösning men efetr allt detta tjat om att havre är dåligt och bla bla bla och att det var så svårt att få en stabil foderstat på havre/korn så gick jag över till kraft grund och nu äter han 3,5 kg kraft och det verkar funka hur bra som helst..
 
Vi kunde inte heller ha havre till vår en häst, då det gick upp i huvudet på henne. Då fick vi tipset att köpe Derby, ett galoppfoder. Där får man energien ut i musklerna i stället för upp i huvudet, och man behöver inte fodra så mkt med det för att märka resultat.
Använder själv till min häst kraft groov och sport.
Kraft groov är väldigt bra för hästar som är svåra att hålla i hull!

Man får ju inte lov att ljuga om vad som finns i inehhållet, men det finns ett sorts foder där det hände!
 
Jag kan ju inte skriva ut här vad det var för foder, men det var i blåsväder ett tag (för ganska länge sedan), för att de inte inehäll vad det lovade, numera så stämmer inehållet i deras foder.
 
det jag har hört är att fodret kan bli liggande i evigheter på fabriken (min faster var på studiebesök där för x antal år sen)
 
Fodret är kanske bättre nu? Jag vet inte, slutade att använda det fodret för flera års sedan.
Något år efter vi hade slutat använda fodret så blev de ertappade med att fodret inte inehöll vad det lovade.
 

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 370
Senast: moonstruck
·
Hästmänniskan Behöver andras syn på det hela för just nu sliter jag bara håret över hur jag kan känna så här... Det har väl varit i nån månad nu...
2
Svar
28
· Visningar
3 582
Senast: EmblaAsk
·
B
  • Låst
Hästmänniskan HJÄLP! Ägaren är försvunnen & hästarna bara står där...(långt) Det kom en ny tjej till vårat kollektivstall den 1 juni med en...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 939
Senast: Hovdam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp