Kraftfoder Grov

Sv: Kraftfoder Grov

Hej
Jag ger alltid krafften det ena målet tillsammans med ordentligt blöt betfor och det andra målet med Fibergi bas.
Blöt betfor förhindrar foderstrupsförstoppning och fibergin är perfekt för hetsätare o mina som inte kan äta bara havre funkar jättebra med den.
mina hästar tycker blöt krafft är jätteäckligt!!
vill varna för luzernhacket (framför allt på ponny)då jag två ggr drabbats av kolik pga detta.
den ena gången smet fölungen(5mån)in o åt av mammans o den andra gången drabbades mitt sto.inte kul...

Miloo2 skrev:
Hade en unghäst som faktiskt dog pga att det peletterade fodret hade svält i magen...det hade lagt sej i tarmfickorna,som cement ungefär..(visade det sej i obduktionen)Hitta honom på morgonen med en enormt uppsvälld mage,kan tillägga att han självdog,måste ha varit fruktansvärt för honom.Jag är inte rädd för att fortsätta med pellets men jag blötlägger det ordentligt nu för tiden...

mvh/miloo2

Tråkigt att höra. Kram till dig. :(

blötlägger du fodret just innan eller blötlägger du det så det får svälla innan hon får det? pröva iaf med att blöta det ett tag innan hon ska få så det hinner svälla.. annars kan du pröva med musli och blötlägga på samma sätt.. brukar hjälpa

Liknande trådar

Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 406
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 027
Senast: tanten
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 202
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 654
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31