Kraftfoder med högt MJ?

Beror på låg lysinhalt :)

Man kan inte ha koll på allt, no worries!

Jag har en plan nu iaf, så får vi se vad hästen tycker om det :)
Bokhornsklöver finns i krossat form med inte bara pulver. Min häst vägrar äta sin mat blöt så hon får det i pelleteret form istället 😄 finns på samma ställe
 
Bokhornsklöver finns i krossat form med inte bara pulver. Min häst vägrar äta sin mat blöt så hon får det i pelleteret form istället 😄 finns på samma ställe
Ok, jag känner att jag behöver någon form av vägledning för att hitta rätt här XD
 
Men SLUTA pusha dina jävla produkter som DU säljer! Nu anmäler jag dina inlägg! :mad:
Utan att känna Tuaphua och veta vad för produkter hon säljer eller inte säljer kan jag gå i god för att riskliolja är en väldigt bra produkt för hästar som är tunna och omusklade. Vi köpte en ponny förra sommaren som var tunnare än jag vill ha dem och som behövde lite mer muskler. För att göra det mer komplicerat var hon dessutom måttligt intresserad av hö. Jag gav henne en mindre dos riskliolja bland annat och hon tog sig jättefint. När vintern kom slutade jag ge det pga att det stelnade i foderkammaren. Strax efter började hon bete sig som om hon hade magsår.
 
Har också en häst som är ett jäkla pyssel att utfodra och fått experimentera de senaste 15 åren för att hitta en balans.

Fri tillgång hösilage/bete och kraftfoder 1gg/dag. Ratar lusern. Vill inte äta mer än några kilo kraftfoder åt gången, och inte bara pellets. Inte torrt men inte för blött. Olja funkar bra men går inte att få i de mängder jag skulle vilja utan att hon slutar äta. Och hon äter så olidligt långsamt.

Det som funkat är Dodson Horrells mixer och Baileys för att de är så goda, alternativt korn- eller havrekross, kombinerat med Hippo alfa pellets. Hippos Mash är också väldigt väldigt god så den kan man ge massa av
 
Riskli, soja och lite havrepelletsar gick ner i ett nafs idag. Omeprazol gick ned det med, inga problem att få henne att ta sprutan i munnen. Nu hoppas jag att det ger effekt med.

Kom direkt fram i hagen och följde glatt med. Försökte få på sig grimman igen när jag hade släppt ut henne, så det är tydligt att jag har varit saknad.
 
Utan att känna Tuaphua och veta vad för produkter hon säljer eller inte säljer kan jag gå i god för att riskliolja är en väldigt bra produkt för hästar som är tunna och omusklade. Vi köpte en ponny förra sommaren som var tunnare än jag vill ha dem och som behövde lite mer muskler. För att göra det mer komplicerat var hon dessutom måttligt intresserad av hö. Jag gav henne en mindre dos riskliolja bland annat och hon tog sig jättefint. När vintern kom slutade jag ge det pga att det stelnade i foderkammaren. Strax efter började hon bete sig som om hon hade magsår.
Hur löste du det med den stelnade oljan? Har samma problem, och även om jag låtit den stå i varmare utrymme så vill den inte bli mer rinnande igen 🙁
 
Min riskliolja frös i vintras men den tinade snabbt igen sen. Måste ha blivit något fel på din?
Antagligen.. frågan är om man fortfarande vågar ge den nu.. Den luktar inte nåt speciellt och man kan jo slå ut den ur dunken.. Så himla dyr så man vill ju inte slänga den i onödan..
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 497
Senast: Fazeem
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 302
Övr. Hund Långt inlägg så jag hoppas att någon orkar läsa hela för jag hade behövt utomstående tankar och åsikter. Då jag känner att jag inte...
Svar
3
· Visningar
1 951
Hundavel & Ras Jag har smått börjat spana efter en ny hund och börjat kika på lite raser, men jag hittar ingen som känns som riktigt min sort. Jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 298
Senast: Nattfjäril
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp