Kraftig MENS!! Hjälp!! Blä!!

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare DancingFox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 8 234
D

DancingFox

Hur fixar ni kraftig mens och ridning? Kom med tips!!
Pga kraftig viktnedgång som jag behövde har mensen hållit sig borta i två månader och kom i natt. Nu är det så kraftfull, vad gör jag? Måste ju rida de hästar jag har att rida.:confused:

Sv: Kraftig MENS!! Hjälp!! Blä!!

köp Cyklo-F som mindskar mensen. Min kompis äter det och säger att det hjälper henne jätte mycket. 18 st/förpackning och kostar 89 kr på apoteket tror jag!

köp ut cyklo-F på apoteket, sen kör du med både "livrem&hängslen"
dvs anv tampong modell XL och Nattbinda.

Apoteket där jag jobbar har inge cyklo-f. Gärna andra forslag.

kör med den största tampong jag kan ha, tjockt lager bindor, blir ändå läckage.

Det är ju faktiskt ganska dåligt att de inte har cyklo-F, det är de ända jag vet som minskar mensen. Har du pratat med dem om de skan beställa hem? för på apotekets hemsidan finns de med borde inte alla apotek ha det då? :confused:

Hur fixar ni kraftig mens och ridning? Kom med tips!!
Pga kraftig viktnedgång som jag behövde har mensen hållit sig borta i två månader och kom i natt. Nu är det så kraftfull, vad gör jag? Måste ju rida de hästar jag har att rida.:confused:

Mörka kläder och plastöverdrag på sadeln. :D

Hälsning Maja

Jag använder p-spruta ja. har inte haft mens sen jag började :P Det är så otroligt jobbigt att blöda så mycket varje månad.

Använder menskopp.
Helt suveränt.
Har aldrig haft några problem sedan jag köpte den

Om det inte är tillfälligt att detär så mycke tmens är ju ett tips att gå till en barnmorska och be om att få Cyklokapron utskrivet. dyrt och man måste äta rätt många, men dom fungerar verkligen så det är värt det.

Jag har lyckligtvis blivit begåvad med en väldans sparsam mens, men sedan jag började med Nuvaring(p-skydd) har jag om möjligt ännu mindre. Om jag var du så skulle jag prata med barnmorskan, hon har säkert lite tips. Jag har bara gott att säga om Nuvaring, sitter där det ska, känns inte, och gör inget om man inte tänker på det dagligen ;).
Ulrika

guuud va mt om det läcker igenom ändå det kan ju nte va normalt? jag skulle ringa sjukvårdsuåålysningen eller nått!!

Men har du inte järnbrist och så? Jag tycker helt klart du ska kolla upp det..
Ulrika

har alltid haft mkt mens och ofta:crazy: men sen jag började äta p-piller så har jag knappt någon mens :) kanske värt ett försök?

Provat tidigare Piller, min kropp tål inte dessa, men tack ändå för tipset. Mensen gick över efter ett par dagar och det fixade sig ändå.

Inte om det inte är ett svenskt apotek.:angel: :smirk:
Men jag fixade det ändå.
Då jag red ca 6 hästar och var på benen hela tiden så blev jag av med det rätt fort.
Tack ändå för svaret.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
734
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
958
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 498
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 743
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka