Sv: Krokiga fingrar
mina fingrar är inte krokiga, men det borde ju påverka oxå hur mycket "häst" man har i handen, vissa har ju väldigt mycket i tyglarna ofta medan andra rider med mindre i handen, se t.ex. enhandsfattning hos AR-ryttarna, å andra sidan finns det ju oxå en väg DIT
(jag veeeeet ibland rider även dressyrekipagen på en hand i vissa delar av vissa klasser/program, men jag har iaf fått uppfattningen att på det stora hela är AR lite lättare i händerna. O nu blir det väl en jättediskussion om detta, kanske om skillnaderna i betsling osv osv, detta är bara min uppfattning och jag är opartisk - alltså varken AR- eller dressyrryttare

och detta avviker väl oxå från denna tråd - shit bureaucracy alltså
Sen e det väl oxå som som någon sa att det är ju mycket annat tungt arbete som oxå påverkar som mockning, foderhantering, lyfta balar m.m
som nån annan var inne på, så får man ju oxå "knegar-händer" och det är ju kanske inte det första man visar upp av sig själv i "icke-häst-kretsar" haha, finns vackrare delar på kroppen om man vill stoltsera
jag håller med, skitsamma, jag har hellre knegarhänder och är lycklig av att hålla på med hästar som är mitt liv, än att vara utan det men ha fina "manikyrerade" händer utan minsta smuts under nageln

Det är ju faktiskt egentligen inte mina problem om någon annan stör sig på mina händer om man ser det så, visst kan de va snyggare men äääh
sorry detta hörde kanske inte till tråden!!!?!?!??! svävade visst ut litegrann!