Krossad trakt?

Silkisif

Trådstartare
Nya hovis sa idag att två av hästarna hade krossade trakter från förra hovis. Var tyvärr inte där och kunde fråga honom, så frågar här...
Vad är detta? Dvs vad är krossad trakt?

Sv: Krossad trakt?

Om det skulle vara hovis fel vet jag ju inte förstås, men vår häst har ju de problemen att han kraschar sina trakter. Främst för att han har oerhört hårda hovnedslag på frambenen, nu går han med ska CR skor som ska hjälpa till att jämna ut nedslaget i fram. (Tror jag, lyssnade här bara med ett halvt öra)

Nu är det inte möjligt att tävla på dessa skor, så när det blir aktuellt så får vi ta till andra dojjor.

Okej, men vad är det för något? Vad händer?

Det känns konstigt om två av 6 hästar plötsligt börjar slå ned framhovarna hårt...

Nej, inte vad jag vet..
Vad är det? :o

Googlade och hittade
;)

Senast ändrad:

Okej, men vad är det för något? Vad händer?

Det känns konstigt om två av 6 hästar plötsligt börjar slå ned framhovarna hårt...

Det vet inte jag hur det är i erat fall, men just omnämnd häst skulle säkert få understuckna trakter på nolltid om inte hovis hade hållit efter dem då han gärna skjuter tå och inte växer i trakten.

Kan ta bilder och lägga upp ikväll.
Dock är de ju omskodda, men det borde gå att se ändå :)

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 240
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
934
Senast: Bison
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 815
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 386
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka