krosshavre kontra hel havre?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare malört
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 928
M

malört

Är det nån som kan hjälpa mig att räkna ut motsvarande värden o mängd om en häst får idag 1 kg kross havre och istället skall börja med hel havre, hur mycket skall han ha för att det skall bli ungefär samma värden.??

Om du fyller 1 stor 1 kg:s skopa från krafft med krossad havre väger den havren ca 0,5 kg. Om du fyller skopan med hel havre väger det ca 0,7 kg (vår havre, men det e olika från havre till havre) Det bästa e att ta en köksvåg och själv väga sin havre.

Ursäkta mej , jag har nog fått hjärnsläpp vet ej varför jag fick till det så här. jag sitter o försöker räkna foderstat och skall byta ut krafftgrund,krosshavre,betfor till helhavre o betfor. och har hela bordet full med papper o uträkningar men hjärnkontoret har fått nog av mig . jag skall nog lägga ned det här ett tag o gå ut med hunden istället.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
884
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 227
Senast: Efwa
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 401
Senast: Roheryn
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
916
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka