Krustor under i sadelgjordsstaden - inkar?

godishanna

Trådstartare
Min gamle pålle fick för ett par v sedan en liten krusta liksom i huden under där sadelgjorden brukar sitta. Trodde han fått skav av den så gjorde rent den och krustan som då inte alls verkade öm. Har ridit med den och han reagerade int när man spände gjorden. För ca en v sedan tyckte jag den blivit lite större så jag som är lite pillerfingrad krafsade och klämde på den för att se om det var något var under den. Det var det inte men hästen gillade det inte. Den hade alltså blivit öm. Har nu inte haft sadel på hela v och smörjt på med jodopaxgel. Har inte märkt någon skillnad alls på krustan trots det och i förrgår upptäckte jag en ny på andra sidan, lite mindre och avlång men annars likadan. Kan det vara inkar som dykt upp för jag tycker det är långsökt att det skulle vara skav eftersom en ny dök upp trots att han varit utan sadel en v. Ska ringa vet nästa v men tänkte ändå om någon vet vad det kan vara. De är inte som sadelstadsknutor utan de känns som runda sårskorpor liksom.
 

Liknande trådar

Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 867
Senast: pews1972
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 496
Hästvård Vilken ska man kontakta först? För 2 dagar sen, märkte jag att min häst började ömma i ryggen, ungefär från där ryggen slutar o i...
Svar
11
· Visningar
1 361

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp