S

semlis777

hur kan man känna om kullorna har åkt ner på ett föl? är det hårt?kan man känna det själv el krävs det en vet???
 
Kullorna??? Är det kulorna i pungen du menar??

Det kan du känna själv, det känns inte tomt i "påsen".
 
jo det är dom,jag stavade visst fel.... :crazy: men vid vilken ålder är det vanligast att dom brukar vara nere? på typ shetlandsponnyer?? eller det varierar kanske??
 
Det varierar, min var ca tre månader (inte shettis, men tror inte det är någon större skillnad).
 
Du kan känna själv om de kommit ner, men ända fram till 1-1½ års ålder kan de åka upp och ned (ibland känner du kanske bara en) och det är absolut inget onormalt :)
 
Våra två småpojkar (8,5 mån) har sina kulor nere, de känns tydligt fast den ena kulan är lite större än den andra på båda pojkarna vilket gör mig konfunderad :confused:

Vi ska kastrera dem i vår :smirk:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 220
Tjatter Jag och pojkvännen är inte överens 😅 Jag har bara hört undan eller kull tidigare och han har bara hört undan eller väck. Jag tycker att...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 420
Senast: Flixon
·
Katthälsa Jag och sambon adopterade en honkatt från ett katthem för en månad sen. Hon är cirka ett år gammal och vi vet inget om hennes bakgrund...
Svar
2
· Visningar
649
Senast: DeCloe
·
Hästvård Har min häst på lösdrift men problemet är att det emellanåt kan vara tomt på mat i hagen, att dom går en hel natt utan mat i...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 684
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp