Kvarnby vs. krafft lusern?

Sv: Kvarnby vs. krafft lusern?

Kvarnby :
8Mj och 150g smbrp/kg foder
Kostnad (med frakt) mellan 3.05 -4.88kr/kg beroende på hur mkt du tar hem. Mindre än 360kg är det dyraste, 360-720kg kostar 3.68kr/kg och över 720kg 3.05kr/kg.

Kraffts:
8.5Mj och 105g smbrp/kg foder (lägre kvot)
Kostnad ca 4-5kr/kg beroende var man köper det.

vi fodrar med kvarnby. har även fodrat med krafft. tycker kvarnby är bättre då det sväller upp ganska snabbt (räcker med 5-10 min för att bli helt uppblött), krafft får stå i blöt betydligt längre.

dessutom är kvarnby billigare, köper det i 30 kg säckar på kvarnen. betalar 109 kr/säck. har för mig att vi betalade drygt 120 kr/säcken för krafft, men då innehöll den bara 20 (eller va det 25 ?) kg.

ungefär mellan borås och göteborg.

Mellan Borås o Göteborg? Kan du PM´a mig var du köper det? Finns ju ingen åf i Borås

Ja.
Kör hem på pall fritt levererat. Får pallpris även på deras mineraler om de beställs samtidigt!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
833
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 127
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
653
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 666
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår