Kvinna dömd till dagsböter för stallstöld

Sv: Kvinna dömd till dagsböter för stallstöld

Vad knasigt, undra om hon på allvar trodde att ägarna inte skulle upptäcka att de sakerna hon tog var bort?!

Tro mig, folk kommer undan med värre saker...
Jag stod i ett stall där en kvinna stått, hon stal en massa saker när hon flyttade. Hon flyttade sedan in på mitt jobb (dvs ett stall) och vips försvann det saker där.

Min syster skötte hennes häst och tog hand om den i flera månader, parallellet med sin egen, när kvinnan sedan hämtade sin häst tog hon med sig min systers höpåsar (sådana dyra, inte IKEAvarianten) som var märkta med min systers hästs namn... När min syster sedan upptäckte höpåsarna på boxen i stallet hästen flyttat till och konfronterade människan sa kvinnan att det var hennes, när min syster påpekade att det ju stod hennes hästs namn på säckarna så svarade kvinnan att jo men det var ju för att min syster skrivit dit det... No shit... eftersom det avr hennes!!!

Men å andrasidan ljög människan så hon blev blå... Jag var i dust med henne flera gånger på jobbet där jag hade två av mina då 3 hästar. Hon kunde ljuga om saker hon skrivit för att hon trodde jag inte hade kvar lappen... (vilket jag hade).
Jag tror hon var mytoman, eller iallafall mådde mycket dåligt. Stackars människa...

Det är vanligare än man tror:(

Det är alldeles för vanligt tyvärr :crazy:

Så fort jag stått på en lite större anläggning så har grejer försvunnit som fan. O självklart är korparna ute efter dom dyraste sakerna (som HW täcken, fårskinnspaddar, märkesskydd etc).

Blev av med en sadel en gång tom. Detta var dock i ett litet stall, och den var en gammal sliten syntetssadel, som jag brukade spänna på unghästarna för att få känna på sadel. Tror aldrig jag red i den. Var ingen större förlust visserligen, och jag märkte inte ens att den var borta förens jag skulle flytta.

Har också blivit av med en sådan syntetsadel, har aldrig listat ut om det var en hästsportbutik som hade kvar den när de gick i KK eller om det var en kompis jag bodde med som tog den när jag flyttade (var inte det enda som försvann när vi bodde ihop).

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 543
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag började rida Tant, stod hon på stall O. Det var nära mig, fanns litet ridhus (20*40m) och STOR paddock (40*70m, typ). Dock var...
Svar
12
· Visningar
3 200
Senast: Alexandra_W
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är... 2
Svar
34
· Visningar
5 825
Senast: Puffindog
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 421
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka