Sv: Kvinna dömd till dagsböter för stallstöld
Tro mig, folk kommer undan med värre saker...
Jag stod i ett stall där en kvinna stått, hon stal en massa saker när hon flyttade. Hon flyttade sedan in på mitt jobb (dvs ett stall) och vips försvann det saker där.
Min syster skötte hennes häst och tog hand om den i flera månader, parallellet med sin egen, när kvinnan sedan hämtade sin häst tog hon med sig min systers höpåsar (sådana dyra, inte IKEAvarianten) som var märkta med min systers hästs namn... När min syster sedan upptäckte höpåsarna på boxen i stallet hästen flyttat till och konfronterade människan sa kvinnan att det var hennes, när min syster påpekade att det ju stod hennes hästs namn på säckarna så svarade kvinnan att jo men det var ju för att min syster skrivit dit det... No shit... eftersom det avr hennes!!!
Men å andrasidan ljög människan så hon blev blå... Jag var i dust med henne flera gånger på jobbet där jag hade två av mina då 3 hästar. Hon kunde ljuga om saker hon skrivit för att hon trodde jag inte hade kvar lappen... (vilket jag hade).
Jag tror hon var mytoman, eller iallafall mådde mycket dåligt. Stackars människa...