Bukefalos 28 år!

Kvinna får bara ha två hästar

Sv: Kvinna får bara ha två hästar

Förstår inte varför sådana människor ska få ha djur öht, det är ju uppenbart att de inte kan ansvara för dem.
 
Sv: Kvinna får bara ha två hästar

Ingen aning. Men det är ju generellt så i det här landet att det är farligare att stöta sig med en människa, än att se till att djur har det bra.
 
Sv: Kvinna får bara ha två hästar

Ingen aning. Men det är ju generellt så i det här landet att det är farligare att stöta sig med en människa, än att se till att djur har det bra.

Jag tycker der verkar variera väldigt beroende på vilken inspektör som varit involverad. En del kan ju få djurförbud eller krävs på åtgärder för småsaker medans andra kan hålla på år ut och år in innan något händer, men som ändå tillåts ha djur. :confused:
 
Sv: Kvinna får bara ha två hästar

Jag har hört att det verkar gå till överdrift på vissa håll och på annat håll inte alls funka.

Jag anmälde ett fbl för många år sedan, som varje år såg förjävligt ut innan betessäsongen (då den utfodrade sig själv). Inspektörerna väntade med att åka ut tills i juni då hästen ätit gräs i hagen, och hade då inget att anmärka på (nähä?). Man var heller inte intresserade av att se de bilder jag tagit på den sommaren innan samt senvåren samma år (för att de skulle få se skillnaden) utan var mest irriterade över att de fått gjort en onödig utryckning.

I samma kommun flera år tidigare hade en känd missbrukare ett väldigt misskött kallblod som blivit anmält. Man ringde en vecka innan till mannen och sa att man skulle komma på inspektion varpå "stallet" (som var en lada) hann bli städat tills dess att man kom. Han fick dock anmärkningar på hästen och miljön men några månader på sig att fixa till. Hästen levde inte när de kom tillbaka.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Banveterinären som undersökte hästen efter travloppet beskriver det som det värsta hon någonsin har sett. Nu har länsstyrelsen beslutat...
Svar
0
· Visningar
219
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinna har sedan 2005 uppmärksammats av länsstyrelsen för brister i hästhållningen. Trots det kan hon fortsätta att hålla hästar och...
Svar
0
· Visningar
825
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinna ramlade av sin häst under en träning. Hon bar hjälm.
Svar
0
· Visningar
396
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter När länsstyrelsen kom på en oanmäld inspektion hos en kvinna med tillstånd att hålla endast ett begränsat antal djur möttes de av långt...
Svar
0
· Visningar
514
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp