Kyla benen

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Showjumping
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 3 341
Sv: Kyla benen

vet du vilken minimum tiden är innan man kan linda med BoT efter att ha använt kylbalsam. Änvänder Blue Liniment som man kan linda med, men antar att det inte så smart att dra på BoT direkt på. Men hur länge ska man alltså vänta minst? Vilka bi-effekter kan det annars ha?

Hej!
Man måste spola minst 15-20min för att det ska vara effektivast men absolut max 30min, annars börjar det brännas:crazy:

Jag vet att dem på back on track rekommenderar att man inte lindar på direkt efter hård ansträgning, utan att man kyler först å sen efter nån/några timmar är det bra att linda på med B o T:)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
842
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 228
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 159
Senast: Mint
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 736

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka