Lack träns

Sv: Lack träns

Ja, det är det, men med annat pannband :) Jag tycker speciellt nosgrimman är jättesnygg på det, så att remmarna är lite för breda för min smak vägs upp! :D

knapplån

jag skulle ju iiiiiinte köpa det där från H***s men nu gjorde jag det ändå bara för att dom kom ut på 50% rea och jag kunde ta både ett svart och ett brunt...jaja...fick dom billigt iaf :laugh:

ja, i onlineshoppen bara det bruna, men i vår butik var det även på det svarta, så jag nappade direkt då det var svart jag ville ha igentligen...besök din butik o kolla om du kan?

Okej. Fuskigt!
Har en bit till närmsta butik, så jag får nog hoppa det. Pållen min får väl klara sig på dom två tråkiga tränsen hon har sålänge :p

Beställde ett brunt lackträns från hööks och jag fick nog den sämsta dom hade kvar, den är inte alls fin på nosgrimman, väldigt fläckig och lädret är rynkigt (den andra va inte det, då jag beställde till bägge mina hästar) kan man på ngt sätt snygga till ett lackträns?, kan man "lacka om" dom med ngt och vad i så fall?

Det hade jag inte försökt mig på - skicka tillbaka det och be om ett annat? Lädret skall ju definitivt inte vara rynkigt.

KL

Jag har köpt lackgrimma på Scandinavium. Märket är Pioneer, Italienskt.
De hade all tänkbar utrustning i flera färger.

Min är nu 5 år, och inte en spricka!

Dom reade ut alla bruna lackträns och dom är slutsålda så jag kommer inte kunna byta till ngt nytt annars hade jag gjort det. Tänkte om jag iaf kunde lacka om det så det inte ser fläckigt ut. Rynkorna kan jag inte åtgärda men dom syns inte på håll.

Nej det blir inte bra att lacka om.

Jag lät lacka en specialbeställd nosgrimma (på hantverkarens initiativ). Den blev inte bra i första lackningen vilket gjorde att hantverkaren på egen hand bestämde sig för att slipa ner och börja om. När det fortfarande inte blev bra efter 3 omgångar slutade det med att jag fick nosgrimman gratis (en Döbert). Den är konstant lite fläckig och har lite väl tjockt lack på vissa ställen, men på lite håll syns det inte så det bekommer inte mig.

Men kontentan av det hela är att jag bedömer det som helt uteslutet att få rätsida på en från början dålig lackering.

Jag känner att jag våga chansa iaf, hela tränset kostade knappt 300 (pannbandet är iaf snyggt..haha) så det känns iaf som den inte blir sämre än vad den är just nu. kan iof skicka tillbaka den (men då får jag ju inget alls..) men jag chansar nog hellre o ser om det ev. blir bättre då det kostade såpass lite. Men en Döbert skulle jag aldrig våga testa på :D

fråga till alla:
Men vad kan man lacka med eller få det att glänsa lite mer, jag är inte alls insatt i sånt.

Nej, det tråkiga i kråksvängen var att när nosgrimman väl kom till butiken från Döbert (efter kraftig försening) så frågar innehavaren om jag inte ville ha den lackad också som plåster på såren för förseningen. Så du kan ju gissa vilket magsår hon fick när skitet inte blev bra!

Ska man ge sig på att lacka om så behöver man nog slipa bort det gamla först. Annars konserverar man ju bara de fläckar som redan finns. Efter det kan man nog använda ett vanligt hobbylack.

åh jag hade blivit jättebesviken, en Döbert är ju inte billig heller. Tur du fick den gratis sen men trist ändå efter den långa väntetiden!

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 395
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: MimmiNO
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 626
Senast: ildiko
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka