Lacka hovarna på ponnyutställning

_Runaway_

Trådstartare
Har i flera utställningstrådar sett tips om att lacka hovarna med hovlack. Men jag undrar lite om det är för tillgjort på en ponnyutställning? Bara en tanke som väcktes.

Sv: Lacka hovarna på ponnyutställning

_Runaway_ skrev:
Har i flera utställningstrådar sett tips om att lacka hovarna med hovlack. Men jag undrar lite om det är för tillgjort på en ponnyutställning? Bara en tanke som väcktes.

nej det tycker inte jag, jag tycker att det är fint. men hovlack är ganska klistrigt på hooven, skulle jag vara dig skule jag ta hårspray

jag har allid mina hästar hovar lackade eller likande, även om det är på ponny eller häst, tävling eller utställning :) det är verkligen pricken över I. :P

Varför skulle det bli för tillgjort med hovlack?
Det är trevligt med hovlack så det slipper fastna sand och torv eller liknande.
För övrigt så ska väl inte hovlack vara klistrigt. Klistrigt är väl deremot t.ex. hovolja. Men det är ju såklart skillnad på märke och sort. Det finns ju en hel djungel med olika varianter, det gäller att titta i innehållsförteckningen och veta vad som är bra för hoven också. Å andra sidan så är man ju inte på utställning särskilt ofta.

Liknande trådar

Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*... 2
Svar
22
· Visningar
2 709
Senast: Murray
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 787
Senast: lilstar
·
Fordon Jag sitter och slötittar annonser på bilar, ev. köpa min första bil. Kanske imorgon, nästa vecka eller kanske inte ens sker om flera... 2
Svar
21
· Visningar
1 040
Senast: Hermelin
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka