Lådcykel från biltema

vinkelina

Trådstartare
Funderar på en lådcykel (med el :angel:) som man kan sätta barnen i.Sneglat lite på en Babboe men där räcker inte budgeten

såg att biltema också har en. Till ett mer humant pris. Frågan är hur den är i kvalité och hur komfortabel den är. Min närmaste biltema har den tyvärr bara som beställningssortiment så kan inte pröva den
 
Backigt och grusiga vägar passande inte lådcykel lärde jag mig rätt snabbt :p
Har samma erfarenhet.
Annars funkar det bra, på asfalt och lite modesta stigningar.

Här har kommunen haft drive flera år att man har kunnat låna en lådcykel en vecka på sommaren för att testa. Himla bra!
 
Funderar på en lådcykel (med el :angel:) som man kan sätta barnen i.Sneglat lite på en Babboe men där räcker inte budgeten

såg att biltema också har en. Till ett mer humant pris. Frågan är hur den är i kvalité och hur komfortabel den är. Min närmaste biltema har den tyvärr bara som beställningssortiment så kan inte pröva den
Jag har också kikat lite på den och man får väl vad man betalar för antar jag. Men har flera bekanta som har andra elcykelmodeller därifrån och som tycker att dom är prisvärda så länge man inte behöver byta batteri.
 
Funderar på en lådcykel (med el :angel:) som man kan sätta barnen i.Sneglat lite på en Babboe men där räcker inte budgeten

såg att biltema också har en. Till ett mer humant pris. Frågan är hur den är i kvalité och hur komfortabel den är. Min närmaste biltema har den tyvärr bara som beställningssortiment så kan inte pröva den

Har starkt blivit avrådd från att köpa elcykel från Biltema från olika håll, bland annat batteriexpert som bara jobbar med att laga och rekonstruera olika typer av batterier bland annat till elcyklar.
Batterierna är dåliga och inte värda att laga, men kostar ändå mycket att byta ut.
Jag själv kollar på elcykel men kommer inte välja en lågbudget-cykel. Sparar hellre lite längre för att få en i bra kvalitet.
 
Jag menar lådcykel generellt. Med elmotor.

kan väl knappast blir tyngre än att dra två barn a 15 kg st med detta ekipage

D1D173E0-15D5-4FDD-ADB0-B7CD627CF526.jpeg
 
Det känns som cykel och cykelvagn är mer användbart om man har Max 2 barn. Men visst är det häftigt att ha en lådcykel, jag försökte låna en av kommunen denna sommar men de var utlånade.
Så jag kör på med cykelvagnen som både jag och barnet älskar!
ADB536BE-5CC3-44E9-BD9B-D5AAAF1BE3B1.jpeg
ADB536BE-5CC3-44E9-BD9B-D5AAAF1BE3B1.jpeg
 
Jag tror också på kombin elcykel + cykelkärra. Då kan man lämna cykelkärran vid t.ex. förskolan och cykla vidare. En elcykel är lättare att parkera vid slutdestinationen och snabbare än en lådcykel.
 
Jag tror också på kombin elcykel + cykelkärra. Då kan man lämna cykelkärran vid t.ex. förskolan och cykla vidare. En elcykel är lättare att parkera vid slutdestinationen och snabbare än en lådcykel.

men får man lägga cykelkärra efter elcykel? Försökt kolla men fick den uppfattningen att det inte är helt ok
 
men får man lägga cykelkärra efter elcykel? Försökt kolla men fick den uppfattningen att det inte är helt ok
Kan inte uttala mig om Finland men här är det inga problem iaf. Vi har så och jag ser många likadana ekipage på vägarna. Vi har en kärra från thule och jag tror rekommendationen är att den inte ska köras snabbare än 25km/h, men då slår ju motorn på cykeln av så det är sällan vi cyklar snabbare än så ändå. (Det som blir extra viktigt med en kärra bakpå elcykeln är såklart att bromsarna måste vara anpassade för extra hastighet och vikt, men annars är det väl inga hinder)
 
men får man lägga cykelkärra efter elcykel? Försökt kolla men fick den uppfattningen att det inte är helt ok
Vet inte vad lagstiftningen säger men här i Stockholm är det elcyklar med barn- eller hundkärra bakom överallt. Har läst mycket och aldrig stött på något om att det inte skulle vara tillåtet.
 
Vet inte vad lagstiftningen säger men här i Stockholm är det elcyklar med barn- eller hundkärra bakom överallt. Har läst mycket och aldrig stött på något om att det inte skulle vara tillåtet.
@vinkelina detr helt lagligt också i Finland. Jag hittar inget om att det skulle vara förbjudet alla fall. Folk kör ju med såna hela tiden.
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 960
Senast: Linda_A
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 259
Senast: Wille
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
38 172
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 642
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp