Ladda hem Photoshop Gratis

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Pretty
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 55 938
P

Pretty

Hejsan, jag undrar om det är någon som vet var man kan ladda hem Photoshop Gratis, spelar inte så stor roll vilken det är, bara det är på Svenska! :D // Caroline

Sv: Ladda hem Photoshop Gratis

Tack för svaren :) Tänkt kanske prva att ladda hem Glip men hur gör jag då??

Allt som du behöver veta står på sidan som är länkad ovan. Det finns till o med användarmanual att hämta på sidan.

Klicka på Downloads i menyn till vänster, välj version (lämpligtvis någon som är markerad med "stable") klicka ok för att spara på datorn, o sen följer du instruktionerna som kommer upp på skärmen.

Jag har redan gjort det men det står på engelska :(

Va bra, jag kanske är lite korkad, förlåt :smirk: Men kan inte någon ordagrant förklara hur jag laddar ner gimp??

Ibland är du för snäll Gnist... ;) hur ska de lära sig om du ger dem svaren? :angel:

www.google.se borde komma upp i en ruta när man klickar på "starta tråd".... så kan man skriva in sökord i rutan direkt via buke. DÅ kanske trådarna minskar...

Å andra sidan kanske det inte är sådär jättelätt för en 13-åring att navigera sig fram på Internet. Speciellt inte som GIMP-länken är på engelska.

För övrigt leder ingen av åtminstone de första länkarna Gnist googlade fram till en nedladdningslänk för en svensk version av GIMP...

För övrigt kan jag säga att jag inte heller förstår hur man laddar ner GIMP. Detta trots att jag har en ganska stor datorvana samt en hyfsad förståelse för engelska.

Så, snälla hjälp till istället för att tjata om Google hela tiden! Annars kan ju Gunnar lika gärna ta och lägga ner i princip hela Bukefalos med en gång.

Senast ändrad:

Å andra sidan kanske det inte är sådär jättelätt för en 13-åring att navigera sig fram på Internet. Speciellt inte som GIMP-länken är på engelska.

Min egen 13-åring klara av sådant tämligen plättlätt och såvida inte den som frågar skriver ut sin ålder: Hur ska vi övriga veta den :confused:

I alla fall jag personligen går inte in på varje användares profil och kollar ålder etc. innan jag skriver svar i trådar..

Min egen 13-åring klara av sådant tämligen plättlätt

Men långt ifrån alla 13-åringar är såpass datorvana att de klarar det. (Tvärtom! Jag häpnar t.ex. ofta över hur många det är i min egen ålder som knappt kan någonting om datorer.) I det här fallet lyckades som sagt inte jag heller luska ut hur man ska göra, och jag är en ganska van nedladdare... Av både det ena och det andra. :angel: ;) Samt att jag är tämligen säker på att Googla fram hjälp om det behövs.

Dessutom har en 13-åring i regel inte kommit så långt i sin eng.utbildning att den bara med hjälp av språket klarar av att navigera sig fram på en sådan sida.

I alla fall jag personligen går inte in på varje användares profil och kollar ålder etc. innan jag skriver svar i trådar..

Inte jag heller. Ändå gjorde jag det i det här fallet. Vad kan det betyda? Att jag är bra på att läsa av folk eller att jag i alla fall inte väljer att komma med nedlåtande kommentarer innan jag försökt ta reda på mer fakta?

Så du anser det vara nedlåtande att överlag undra varför fler inte googlar?

Intressant!

Nej, det behöver det nödvändigtvis inte vara. Jag tycker tvärtom själv att Google kunde användas lite flitigare i vissa fall. Men jag tycker tonen mot TS i den här tråden är snudd på nedlåtande. Vi vet ju inte hurpass stor datorvana hon har, men med tanke på åldern och att hon uttryckligen ber om steg-för-steg-hjälp känns det lite fel att bara skrika "Google!".

Om man googlar på "gimp svensk version ladda ner" så kommer man hit

http://www.google.se/search?hl=sv&q=gimp+svensk+version+ladda+ner&btnG=Sök&meta=

Därifrån får du ta dig på egen hand..

Nej, det behöver det nödvändigtvis inte vara. Jag tycker tvärtom själv att Google kunde användas lite flitigare i vissa fall. Men jag tycker tonen mot TS i den här tråden är snudd på nedlåtande. Vi vet ju inte hurpass stor datorvana hon har, men med tanke på åldern och att hon uttryckligen ber om steg-för-steg-hjälp känns det lite fel att bara skrika "Google!".

Jag sökte på google åt ts och länkade till det sökresultatet..Hur får du det till att skrika google?

Jag sökte på google åt ts och länkade till det sökresultatet..

Men det sökresultatet ledde tyvärr ingen vart. Jag får då i alla fall inte upp någon steg-för-steg-gudie, vilket var det TS frågade efter. Utan på nästan alla sidor finns på sin höjd bara en länk till gimp.org, och den sidan ger inte TS det hon söker i hjälpväg. Det har vi ju redan konstaterat.

Hur får du det till att skrika google?

Tja, det här i kombination med ovanstående, kanske:

Därifrån får du ta dig på egen hand..

Överlag fattar jag inte varför inte fler googlar :confused:

Men men, jag vill inte tjafsa. Jag ville bara ha fram att Google är bra, men ibland räcker det inte att bara länka till www.google.se i en tråd.

Hur ska man veta åldern på folk då? Jag går inte heller in i allas profiler o kollar åldern på folk. O trådskaparen kan väl i såna fall skriva, "jag är dålig på engelska, kan någon hjälpa mig", eller dyl. Nu såg det ut på svaren som att ts inte ens kollat länken eller nåt ju med tanke på att efter mitt svar som visade hur man laddade ner Gimp, så kom en fråga "är det på svenska?" Det tolkade jag som att ts inte varit ute på sidan o kollat, för då hade h*n sett att texten där var på engelska.

Många här är lata, och får man ingen information om motsatsen i en frågeställning, så tar man nästan för givet att det är en i mängden av alla frågor där folk inte orkar öppna ett fönster o söka själva.

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
319
Senast: Tilly_85
·
IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: fejko
·
Tjatter Hur gör ni? Firar ni er födelsedag varje år? Ser ni till att fira andras även om de själva inte tar initiativ? Firar ni med vänner... 2
Svar
34
· Visningar
1 010
Senast: lizzie
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
345
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka