Läder ridstövlar

ZanMiguel

Trådstartare
Har äntligen fått ett par nya stövlar då i läder.. Och usch så obekväma dom är, eller ja inte när man står still men när man ska gå..:p

Tips för att gå in stövlarna snabbt så jag sliper lida, eller är det bara att stå ut?

Jag har hört att man kan sätta på sig blöta strumpor så att lädret blir fuktigt..
någe mer?

Tack på förhand:)

Sv: Läder ridstövlar

Det är bara att gå, rida och lida så ger det sig såsmåningom :smirk: , jag skulle iaf inte gå med blöta strumpor ;)
Smörj dem med skokräm så mjuknar de också lite, men andvänd absolut inte läderbalsam.

Vad är det för stövlar du har köpt? :)

Om dom är lite höga och nyper dig i knävecket så finns det korkkilar att lägga under hälen så att man kommer upp en liten bit. Jättesmidigt, bara att ta bort när skaftet satt sig!
Tips är också att inte gå så mycket i dom i början utan att "rida in" dom, jag får iallafall mindre obehag då.

Okej, men jag tog en junior storlek som dom vart inte så höga för mig:p
Då ska jag rida massor:d

eemelie- Jo dom är fina:love:

Okej, men jag tog en junior storlek som dom vart inte så höga för mig:p
Då ska jag rida massor:d

eemelie- Jo dom är fina:love:

Har du ingen bild när du har dem på dig? HAr tänkt att köpa såna själv bara att jag vill se hur de ser när någon har dem på sig :)

Ett litet tips bara - sätt plåster på hälarna! annars får man extremt mosiga hälar när man rider första gångerna..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
726
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 225
Senast: __sofia__
·
Utrustning Jag är ute efter nya ridstövlar, och har följande kravlista: mjuka i skaftet dragkedja (jag har skadat foten och kan inte komma ner i...
Svar
19
· Visningar
3 671
Senast: Eamene
·
Övr. Hund Vad använder ni för promenadkläder under hösten/vintern? Börjar bli dags för mig att handla in nya kläder inför kallare årstiden och...
Svar
16
· Visningar
1 698
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka