Läderbalsam

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Pepita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 223
P

Pepita

läderbalsam luktar ju inte så trevligt... hur länge sitter lukten kvar? :smirk:

Sv: Läderbalsam

Jag tycker Effax läderprosukter luktar rätt gott!:D
Har aldrig tänkt på att det luktar efteråt :confused:

Byt läderbalsam!

Jag använder Effax, som jag tycker är bäst för lädret, och som dessutom luktar gott!

Köpte en gång Hööks, men var tvungen att slänga det för att det luktade så vansinnigt illa.

Köp EFFAX!!! Luktar MUMS!!

Innehåller inga mineraloljor/fetter heller!

jag har köpt något som luktar typ... honung...JAG tycker att det luktar gått men min familj står inte ut...det inne håller bivax...

Det låter som om du har Effax.

Jag vet inte riktigt vad du ska göra då...

Jag har också sånt :) Satt och smörjde i köket häromdagen men lukten är redan borta. Från tränset också, men det är ju för att jag har det i stallet där det är friskare luft än inne.

Effax är inte det mest lyckade på marknaden , eftersom det innehåller vaselin, en produkt från petroleumindustrin.

Hööks har faktiskt en bra produkt!!!!!!!!!! (tro det eller ej) som heter Protect and Prevent, rent från mineralolja. Rekommenderas !
Innehåller till största delen Lanolin = fett från fårull - naturligt bra!

Okej, men jag kommer nog fortsätta med Effax då det är det bästa av allt jag tidigare provat! ;)

Jag tänker som så, att så länge tränset håller sej smidigt och inte går sönder innan hästen lyckats ha sönder det är jag glad :) Såå noga är inte smörjmedlet. Om jag hade en dyr lädersadel däremot.. Eller räknade med att grejorna skulle hålla sisådär 10 år eller mer.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en del hö kvar från sommaren 2021. Förvarat inomhus torrt i en lada. Det höt längst ut är fräscht, har fin färg vad vi har...
Svar
2
· Visningar
396
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 921
Senast: Görel
·
Utrustning Min dotter har börjat rida lite :love: Hon har hittills ridit i varmfodrade stövlar, men nu när dom byttes ut mot gummistövlar så insåg...
Svar
1
· Visningar
180
Senast: clusia
·
Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka