Läderskydd & heta schabrak?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare LitenSnigel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 285
L

LitenSnigel

Japp det är jag på jakt efter ;)

Läderskydden ska vara svarta, helst med silverspännen. Vet inte riktigt vart priserna ligger, men inga överdrivet dyra. Ska ha lite annat också nämligen, så under 1000-lappen om det finns några sånna med lite kvalité?

Och så var det schabrak också. Ska till Strömsholm, tänkte kolla om nån hade nåt bra tips? Har en mörk skimmel, skulle tro att han passar i det mesta. Roligt om det finns nå passande luva så man kan matcha... :D

Kom igen och tipsa mig! Släng gärna in bilder också om ni äger nåt snyggt, både benskydd & schabrak.

Sv: Läderskydd & heta schabrak?

Meh, måste ju finnas nån som har nåt tips?! :eek:

LitenSnigel skrev:

Läderskydden ska vara svarta, helst med silverspännen. Vet inte riktigt vart priserna ligger, men inga överdrivet dyra. Ska ha lite annat också nämligen, så under 1000-lappen om det finns några sånna med lite kvalité?

Och så var det schabrak också. Ska till Strömsholm, tänkte kolla om nån hade nåt bra tips? Har en mörk skimmel, skulle tro att han passar i det mesta. Roligt om det finns nå passande luva så man kan matcha... :D

Kom igen och tipsa mig! Släng gärna in bilder också om ni äger nåt snyggt, både benskydd & schabrak.

Okej jag är inte så insatt i hoppvärlden men lite hjälp kan jag ge:

På hööks finns det svart eller bruna senskydd som kostar runt 400 eller 500 kr. Har ett par sådna och dom är helt OK!:)

Ang schabrak och luva finns även det på Hööks till ett bra pris. Finns i färgerna blå, grön, brun och röd om jag inte minns fel:crazy: Brunt tycker jag är snyggast till en skimmel så jag tycker du ska välja bruna saker till din pålle. Lycka till!

Angående schabrak så kanske märken som JW,RG Equiline, har matchande luva... finns säkert massa fler märken men kommer inte på några mer nu.:angel:

Benskydd vet jag faktist inte... har för mig att Prestige har läder benskydd för 1000kr, dock inte med läderinsida.:) Borde finnas andra fina också...

Haha, jag var ju mycket till hjälp!!:o :D

Ah, men det är bra :D

Shoppade en hel del idag, men ett snyggt Equilineschabrak vore inte helt fel att få fatt i på Strömsholm... ska spana efter RG också.. thx a lot.

Ingen som vill visa bild på nåt dom har?

JW har snygga skydd men kostar runt ca 1600:- för senskydd och kotskydd. Lite dyrare en vad du har tänkt, men kanske värt det? :)
Ser riktigt snygga ut i alla fall:
benskydd.jpg

Sedan skulle jag satsa på grått, marinblått eller svart schabrak.

LitenSnigel skrev:

Jag skulle kolla på begagnat tex på T*****A finns alltid billiga senskydd tex o annat i rätt bra kvalite till låga priser. Billiga senskydd i läder fån tex H***s är stenhårda och obekväma.

cactuspower skrev:
JW har snygga skydd men kostar runt ca 1600:- för senskydd och kotskydd. Lite dyrare en vad du har tänkt, men kanske värt det? :)
Ser riktigt snygga ut i alla fall:
benskydd.jpg

Sedan skulle jag satsa på grått, marinblått eller svart schabrak.

Jag måste bara varna lite för dessa skydden, jag har dem och de är INTE bra. Materialet på insidan gör så att hästen få typ "brännsår" och skav när det blandas med grus eller sand från underlaget.

Jag har provat skydden på flera hästar och det har blivit likadant på alla. Så jag kan inte rekomendera dem, även om de är supersnygga.

Sen tycker jag att trådskaparen ska gå och kolla hos Skara Hästsport under Strömsholmstävlingarna för där LÄR du hitta schabrak och annat som du vill ha. ;)

Ah, bra att du varnade, låter inte som nåt för min häst som är så jävla känslig i huden också :p

Får helt enkelt spana in Skara, kanske träffar på dig där inne också om du ska dit, din stammis :rofl:

Zlatan skrev:
Jag måste bara varna lite för dessa skydden, jag har dem och de är INTE bra. Materialet på insidan gör så att hästen få typ "brännsår" och skav när det blandas med grus eller sand från underlaget.

Jag har provat skydden på flera hästar och det har blivit likadant på alla. Så jag kan inte rekomendera dem, även om de är supersnygga.

Sen tycker jag att trådskaparen ska gå och kolla hos Skara Hästsport under Strömsholmstävlingarna för där LÄR du hitta schabrak och annat som du vill ha. ;)

Skumt om dom kostar 1600 kr och hästen får brännskador av dom:crazy: Om priset är så pass högt borde det väll ändå vara superkvalite?:angel:

Läderskydd med silverspännen tror jag inte tillverkas. :crazy:
Jag har letat överallt! Men hittar du några får du gärna säga till!

mysboll skrev:
Läderskydd med silverspännen tror jag inte tillverkas. :crazy:
Jag har letat överallt! Men hittar du några får du gärna säga till!
hahaha H**ks har sånna skydd!:rofl: :rofl:

har faktiskt varit å klämt på de när jag varit där å handlat småprylar..dom är faktiskt inte så hemska som man skulle kunna tro..känndes mjuka å sköna,å insidan var mjuk å vaderat för bästa passform..men sen om dom håller...? vet ej..

Nej jag vet! Hittar inte heller några...

Nikkis: Är inte helt pepp på Hööks tyvärr. Fast värt en titt kan det ju iof vara.

Måste nog få slå ett slag för Hööks skydden, det är riktigt bra för den lilla pengen de kostar! Mycket formbara och inte hårda som någon skrev. Det är ju kul att ha ett par läderskydd som man vågar ha på hästen även om det inte är snustorrt ute...

Liknande trådar

Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 376
Senast: Wera
·
Utrustning Har inte så mycket att göra utan sitter och klurar på färg och modell på träns och lädergrimma till denna fröken. Tänkte shoppa lite...
Svar
8
· Visningar
1 353
Senast: -moa-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejt
  • Lekstuga
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur