Bukefalos 28 år!

Länga korhår.

Monifa

Trådstartare
Egentligen vill jag nog ha tips även om du har långt hår med eller haft löshår. Men jag har kort hår (etapperna är allt ifrån 2 till 15 cm beroende på vilken tåt man drar i :up: ) och vill sätta in hårförlängning i juli-augusti och då lär det vara lite längre iallafall. Hoppas att kortaste etappen är 4-5 cm iallafall.

Men vilka metoder finns det?
Vad sliter mest/minst?
Hur blir det med stalldoft? Kommer inte jobba i lagård längre så den doften är struken.
Hur ofta behöver man byta?
Pris på salong?
Hur bra kan man klippa in ett kortare hår?
Övrigt som är bra att veta/tänka på?

Efterlysning raderad av moderator.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Länga korhår.

Jag tror personligen att det kommer synas väldigt tydligt med tex keratinvax (enda jag har erfarenhet av) så att "limstumparna" lätt blir synliga om det så bara blåser lite. Men andra metoder kanske kan vara bättre för kort hår?

När man satt i det kräver det noggrann vård, red ut håret med fingrarna där förlägningen satts så det inte blir trassligt/förstör ditt hår.
Jag satte i en del och betalade för löshåret 2000 kr (arbetet betalade jag inte för då en kollega satte i det)
Mitt satt i ca 3 månader och mitt hår var knappt slitet efter så bra produkter och noggrann utredning med fingrarna var en stor del
 
Sv: Länga korhår.

Tycker att löshår alltid ser superfake ut på personer med kort hår. Skulle råda dig att vänta tills ditt eget blir axellångt (om du vill att det skall se någorlunda naturligt ut).
 
Sv: Länga korhår.

Jag tror personligen att det kommer synas väldigt tydligt med tex keratinvax (enda jag har erfarenhet av) så att "limstumparna" lätt blir synliga om det så bara blåser lite. Men andra metoder kanske kan vara bättre för kort hår?

När man satt i det kräver det noggrann vård, red ut håret med fingrarna där förlägningen satts så det inte blir trassligt/förstör ditt hår.
Jag satte i en del och betalade för löshåret 2000 kr (arbetet betalade jag inte för då en kollega satte i det)
Mitt satt i ca 3 månader och mitt hår var knappt slitet efter så bra produkter och noggrann utredning med fingrarna var en stor del

Okej, mailade en tjej som tycktes seriös osså i skåne (frisör med inriktning på insättning med keratinvax förhand) Har ganska tjockt hår om det gör saken bättre?


Tycker att löshår alltid ser superfake ut på personer med kort hår. Skulle råda dig att vänta tills ditt eget blir axellångt (om du vill att det skall se någorlunda naturligt ut).

Javisst syns det. Det är jag fullt medveten om :D Men kräks på mitt hår i någon mellanlång kort friss. Vill länga det så det går till axlarna, alltså inte sätta i 1 meter hår.
 

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp