Lära sig språk - ljudbok?

QuickStar

Trådstartare
Jag har ett stillasittande arbete och jag tycker det blir långsamt att lyssna på ljudböcker hela tiden...

Så var det en person som sa att "ja men du har ju så mycket tid så du kan ju lära dig språk!" vilket jag fann väldigt intressant som omväxling!

Så finns det någon modern variant på lp skivan damerna i Sällskapsresan lärde sig spanska på?

Alla tips mottages - jag vill gärna fräscha upp min skoltyska men är även intresserad av nåt nytt språk!

Nu pratar vi inte språk kunskaper på business nivå utan mer så man klarar sig på semestern. Jag tittar mycket efter valpar i utlandet och många pratar inte engelska så då vore det ju hemskt fördelaktigt att prata deras språk....

Tips emottages tacksamt
 
Sv: Lära sig språk - ljudbok?

Finns ett jätte bra program till dator som heter rosetta stone, massvis med språk och ett helt annat upplägg på språk inlärning, du får alltså ingen översättning alls, utan lär dig genom bilder och ljud osv. Låter krångligt, men enkelt och extremt bra är det, lärde mig grunderna i franska på kanske 1 vecka max :)
 
Sv: Lära sig språk - ljudbok?

Det finns att låna på biblioteket :)

Gör det?
Vanliga vet jag men inte att det finns med språk... :o

Finns ett jätte bra program till dator som heter rosetta stone, massvis med språk och ett helt annat upplägg på språk inlärning, du får alltså ingen översättning alls, utan lär dig genom bilder och ljud osv. Låter krångligt, men enkelt och extremt bra är det, lärde mig grunderna i franska på kanske 1 vecka max :)

Okej, låter ju bra men det funkar inte att ha dator på jobbet :crazy:
 
Sv: Lära sig språk - ljudbok?

Tack för tråden!! Vilket bra uppslag du gav mig :bow:
Jag sitter nämligen flera timmar i bil nästan varje dag, och radiostationerna är bara bläääää.... det är ju smart att passa på att lära sig ett nytt språk istället!
Förut fanns det något som hette "linguafon" eller liknande, är det någon som vet om det finns längre?
 
Sv: Lära sig språk - ljudbok?

De finns tillgängliga gratis via internet, i massor, via elib.se om du har mobil med internet och ett lånekort från biblioteket.
 
Sv: Lära sig språk - ljudbok?

Se bara till att det är lite kvalité på programmet du köper. Jag fick ett på tyska där det visade sig, när jag senare flyttade till Tyskland, att stora delar av grammatiken var rent av felaktig/extremt förenklad. Så vill du inte bara lära dig fraser rakt upp och ner så se upp med allt för grundläggande program. Kommer dessvärre inte ihåg vad mitt hette.
 
Sv: Lära sig språk - ljudbok?

De finns tillgängliga gratis via internet, i massor, via elib.se om du har mobil med internet och ett lånekort från biblioteket.

Självklart har jag det, så du menar att jag kan "låna boken" via ett e-bibliotek med mitt biblioteks kort?

Vore ju lysande!

:bow:
 
Sv: Lära sig språk - ljudbok?

I så fall är det inga problem bara ditt bibliotek är anslutet (vilket de flesta är tror jag). Men de går inte att ladda ned utan måste ha internet på när man lyssnar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp