Bukefalos 28 år!

Läromästare fälttävlan

Trolldruva

Trådstartare
Jag funderar på att skaffa mig en till häst framåt nästa vår. Men jag är osäker på hur mycket pengar jag behöver spara ihop till för att få det jag vill ha, och då kanske ni bukefalister här på fälttävlan kan hjälpa mig?

Eftersom jag blivit frälst på fälttävlan efter ha varit med på några träningar med min nuvarande häst, så skulle jag alltså som rubriken säger vilja ha en läromästare som kan hjälpa mig att komma upp i alla fall i 100 cm klass i fälttävlan. Ålder på hästen hade jag tänkt mig att mellan 14-18 år skulle passa om den är fullt igång. Meritmässigt tänkte jag mig en som gått i alla fall enstjärnig, men där tänker jag kanske galet? Hur mycket tror ni man måste ge för en sådan om den också ska vara trevlig på marken och lättlastad? Eller letar jag efter fel sorts häst? Vad skull du i så fall rekommendera att jag tittade efter istället?
Är det någon som köpt något liknande vore det också intressant att få reda på hur ni fick tag på hästen, dvs via kontakter, annons etc.

Hoppas inte moderator ser detta som en annons för jag vill absolut inte ha någon häst nu, utan vill mer veta vad som kan vara rimligt att ge för en trevlig läromästare.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
39
· Visningar
3 822
Senast: Bufera
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 245
Senast: ako
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
842
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 951
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp