Bukefalos 28 Ă„r!

LĂ€skiga saker som barn har sagt

Tycker mest den kÀndes vÀldigt konstig, och med pÄhittade citat. Men vad vet jag...
Hur har författaren av artikeln samlat in dem tro?
Det Àr vÀlminget som sÀgs till vardags direkt. Och att ha samlat in 10 st, alla pÄ mer eller mindre samma Àmne..
 
Jag tycker dom Àr roliga! Jag kÀnner ocksÄ igen en del frÄn andra listor, sÄ de Àr nog översatta. Visst Àr mycket pÄ nÀtet pÄhittat och förÀldrar kan twista och förvrÀnga, sÄ vem vet vilka citat som sagts och inte. Men alltsÄ, barn Àr ju lite knÀppa ibland :D De har vild fantasi, sÀger konstiga saker, har hittepÄ-kompisar och har hört spökhistorier. De kan ocksÄ sÀga saker som egentligen helt saknar mening men i rÀtt (eller fel) sammanhang sÄ blir det en vuxen tolkning av det. Jag tror absolut mycket av dessa och liknande citat kan ha sagts och det Àr ju sjukt creepy (och ibland roligt) för vuxna. Men jag betvivlar att de saknar djupare mening Àn sÄ.
 
Det mest creepy jag varit med om var nÀr min mamma kom hem frÄn en seans och sa att tanten som höll den sa att svarta mannen hÀlsar till mig.
Svarta mannen var min lÄtsaskompis nÀr jag var liten. NÀr jag var typ fyra sa jag till mamma att han skulle flytta och efter det lekte jag aldrig med honom igen. Men tydligen tÀnkte han pÄ mig ibland och hÀlsade genom ett medium. Det tycker jag Àr lite lÀskigt.
 
Min ena kompis var ensam hemma med sitt barn som bara var nĂ„tt Ă„r dĂ„. NĂ€r det var helt tyst och mörkt pĂ„ kvĂ€llen nĂ€r dom skulle lĂ€gga sig, sĂ„ sa hennes mini... -"schhh...mamma det Ă€r nĂ„gon hĂ€r, ocksĂ„ stod helt stilla och lyssnade. Haha min kompis tyckte det var super obehagligt, barnet var liksom för lite litet för att kunna skoja om nĂ„got sĂ„nt 😅
 
“On a flight with my son, the plane took off and hit a couple bumps. The passengers were being somewhat quiet when my son yelled, ‘WE’RE ALL GONNA DIE!!!"

Min 5-6 ariga son sa med mycket hog och glad rost nar vi flog in over Washington DC (BWI) nar vi bodde i Maryland och kom in i ett strak av turbulence, "OH BOY, WE'RE GONNA CRASH" medan han tittade ut genom fonstret.
Jag forsokte hysha ner honom och hogt saga att vi ju holl samma avstand till marken ... men han var sa GLAD att jag inte kunde lata bli att smaskratta lite. Sedan upptackte jag att den stackars mannen tvars over gangen grat med vita fingrar som kramade armstoden till hans stol.:o
 
Det mest creepy jag varit med om var nÀr min mamma kom hem frÄn en seans och sa att tanten som höll den sa att svarta mannen hÀlsar till mig.
Svarta mannen var min lÄtsaskompis nÀr jag var liten. NÀr jag var typ fyra sa jag till mamma att han skulle flytta och efter det lekte jag aldrig med honom igen. Men tydligen tÀnkte han pÄ mig ibland och hÀlsade genom ett medium. Det tycker jag Àr lite lÀskigt.
Jag tÀnker att det Àr lite mÀrkligt av din mamma att berÀtta det, nÀr det var hon som inte ville att ni skulle ha kontakt.
 
Jag har hört mÀrkliga historier om min farbror nÀr han var liten. Han pratade tydligen ofta om sitt "tidigare liv", och nÀr familjen besökte en för honom okÀnd stad visste han vad gator hette och sÄdÀr. PÄstod sig ha bott dÀr. Vet inte riktigt hur gammal han kan ha varit dÄ men 5-6 Är kanske.
 
Va? Mamma brydde sig inte om vad jag lekte nÀr jag var liten. Det var jag som sa att svarta mannen flyttade, hon var inte inblandad alls i det.
Jaha jag uppfattade det som att hon sa att han skulle flytta. Jag hade nog ÀndÄ inte tagit upp vad som hÀnt pÄ en seans med ett barn. KÀnns knepigt. Men du kanske var vuxen vid det laget?
 
NÀr min jÀmnÄriga dÄ tioÄriga kusin och hans mamma hade besök av en slÀkting hÀnde nÄgot konstigt (jag var inte dÀr). De lÄg och sov nÀr min kusin gick upp (han brukade gÄ i sömnen), stÀllde sig mot slÀktingen, blev konstig i blicken och sa nÄgon harang pÄ oidentifierat sprÄk.

SlÀktingen har sagt i efterhand att han trodde han skulle dö, sÄ det var nog allvarligt sagt. MÀrklig hÀndelse som jag inte tror att min kusin kommer ihÄg alls men ska frÄga honom nu.
 

Liknande trÄdar

Relationer I en undersökning som LÀnsförsÀkringar har gjort har man kommit fram till en summa hur mycket ett barn kostar fram till 18 Ärs dagen. DÄ...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 635
Senast: Raderad medlem 68338
·
SamhÀlle Jag har valt att vara anonym pÄ grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 244
Senast: mars
·
L
Skola & Jobb DethÀr Àr inte aktuellt förmig NU utan det Àr mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jÀtte gÀrna vilja fÄ tips om nÄn hÀr...
Svar
12
· Visningar
842
Senast: Rosett
·
L
Relationer Jag har en frÄga som jag vÀldigt gÀrna skulle vilja veta hur andra tÀnker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 199
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp