Bukefalos 28 år!

Läskigt....

nevin

Trådstartare
Idag skrev jag det här på Fejjan, det var skitotäckt... Vill bara dela det med er här med, min andra familj.

"Idag var det nära ögat med min minsta son Ludvig. Hårda karameller är numera BANNLYSTA kan jag meddela! De sätter sig fast och barnet blir blå i synen om man inte får bort dem. Mitt på stan, hostande och gråtande L, mamman kastar upp ungen på armen och skakar/kastar loss karamellhelvetet. Han var skakis ett tag och berättade om det hela med egna ord när han kom hem: "fassna halsen, ont!" Mamman skakar fortfarande på¨insidan när jag tänker på hur kvällen kunde ha sett ut, nu ligger de båda och sover lugnt, det var ingen självklarhet idag.

Daniel, världens goaste storebror, frågar när allt är över: "hur gick det med Ludvig?" och klappar honom på axeln.... Jag har så fina barn så det är inte klok - jag älskar er alla tre så fantastiskt mycket, det gör ont i hjärteroten när jag tänker på allt som kan hända ibland! Tur man är lite kall och fixar mycket utan allt för stora nervdallringar, efteråt må de spela på stora trumman men då gör det inget!"

Idag är ja tacksam för att mitt liv ser ut just som det gör, mycket bus och hyss är det, men de är vid liv och de är friska, mina trollungar!
 
Sv: Läskigt....

Vad läskigt!

Var med om det med Isak en gång, fast då var det en bananbit som hamnade fel. Otäckt som tusan är det
 
Sv: Läskigt....

Jag var också med om nåt liknande, men min Ludwig. Han var ca 1 år och satt och käkade bulle. Min kompis hade delat bullen i bitar, men de var tydligen lite för stora och det blev inte bättre av att han knölade in... Jag försökte hålla koll, men tittade uppenbarligen bort en kort stund och då fastnade en i halsen. Ni kan ju tänka er själva hurdan konsistensen blir på en halvtuggad bulle.... Det tog verkligen tvärstopp!

Hörde hur han plötsligt började gurgla och när jag tittade på honom hade han panik i ögonen. Fick ingen luft öht :eek: Iskall som jag var så lyfte jag upp ungen, hängde han över armen och började dunka uppåt längs ryggen samtidigt som jag fortsatte prata med kompisen. När bullen väl kom ut fattade jag vad som faktiskt hade hänt... Jag reagerade ju helt instinktivt, men blev så chockad att det inte märktes nånting på mig. Förrns efteråt då :angel:
 
Sv: Läskigt....

Har minnen från när jag gick på dagis och vi åt pinn-glass ute på gräsmattan. Det var såna där avlånga cylinderformade glassar om någon vet vilka jag menar som är avlånga, runda och rätt smala. Var helt plötsligt en tjej som fick panik och började hosta (eller försöka). Hon hade sugit på glassen och den översta biten hade lossnat och hon hade dragit ned den i halsen där den satt fast som berget. Hon klarade sig, men det tog en bra stund innan glassen lossnade och hon hann nästan bli medvetslös under tiden.

Har själv också när jag var 8-9 år sugit ned en liten cocktail-tomat i halsen, men lyckades få upp den själv.
 
Sv: Läskigt....

Fy vad hemskt! Vilken tur att du fick loss den!

Jag har tva oforsiktiga ungar och det har hant flera ganger att saker har fastnat. For det mesta inte sa allvarligt men man hinner ju fa en hjartattack innan de borjar andas igen.

Jag ar superforsiktig och skar allt i bitar om jag tror att de inte fixar det. Min aldste har en tendens att bara proppa in sa mycket mat som mojligt pa samma gang...
 
Sv: Läskigt....

Har också vart med om det, fast då med hundmat (torrfoder lite halvt upplöst). Hunden hade inte ätit upp sin mat, och jag noterade det inte förräns sambon kom springandes med dottern och hon bara secklade, gurglade, kippade efter andan, det rann ur näsan...sen spydde hon tack och lov. Men hundmat kom till och med ut ur näsan på henne. :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp