låglönejobb till nyanlända

Jämför hur många som jobbar, lagligt, för en heltidslön som de inte kan försörja sig på i Sverige jämfört med Spanien. Det spelar ingen roll hur många gånger du säger att man kan sätta lönen på 1 kr i Sverige - det är knappast vanligt. Medan du har drivor med ungdomar som jobbar för minimilön i Spanien och inte kan flytta hemifrån eftersom lönen inte räcker till.
Är det de som har speciella ungdoms- eller ungdomspraktik- jobb? Eller minns jag fel?

Är det de som har speciella ungdoms- eller ungdomspraktik- jobb?
Mm, praktikplatser har varit riktade särskilt mot unga medan de tillfälliga dåligt betalda jobben (tror jag) har varit öppna för alla men det mest varit unga som tvingats ta dem.

Där har ju arbetslösheten legat på uppåt 56% bland unga så nåt behövdes ju göras. Om lösningen som regeringen trollade fram verkligen hjälpte nån, förutom att siffrorna ser bättre ut, är jag dock skeptisk till.

Jämför hur många som jobbar, lagligt, för en heltidslön som de inte kan försörja sig på i Sverige jämfört med Spanien. Det spelar ingen roll hur många gånger du säger att man kan sätta lönen på 1 kr i Sverige - det är knappast vanligt. Medan du har drivor med ungdomar som jobbar för minimilön i Spanien och inte kan flytta hemifrån eftersom lönen inte räcker till.

Jag tycker ju att minimilön är bra om det är en nivå man kan överleva på. Till exempel någon/några tusenlappar över existensminimum som vi har definierad i Sverige. Sedan finns det mycket annat som måste göras på bla bostadssidan för att man på den lönen ska kunna skapa sig ett eget liv som ungdom.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka