Lämna laptop på Service, kostnad?

Acses

Trådstartare
Hallå! Jag har en bärbar raring som tyvärr fått sig en (ett par!!) känga (grov misshandel!) av min dotter, skärmen är nu en aning, euh... glapp. Jag vet inte exakt vad det är som gått sönder, men skärmen fastnar inte direkt i det läge jag ställer den utan hoppar gärna bakåt/frammåt en bit. Nu har även skärmen ibland (ung. en gång om dagen) börjat flimra till för att bli svart, dock inte helt svart, man kan fortfarande skymta konturerna av vad man höll på med. ;) Detta löser sig dock om man stänger och öppnar datorn igen.

Då datorn är knappt ett år gammal så känner jag inte riktigt att jag har råd att köpa en ny ännu, och vill då lämna in den för lagning istället. Då jag inte har någon typ av drulle-förs. så kommer jag få stå för kalaset själv, och tänkte höra om någon annan lämnat in laptop på lagning och vad ni fick ge för det. :laugh:

Sv: Lämna laptop på Service, kostnad?

det är helt olika men ring och fråga..men oftast är det inte lönt att lämna in och laga enligt mina datkunniga vänner och man ändå bara har en "billig" laptop

det är helt olika men ring och fråga..men oftast är det inte lönt att lämna in och laga enligt mina datkunniga vänner och man ändå bara har en "billig" laptop

Min dator var väldigt dyr i inköpspris, och att köpa en lika bra eller bättre har jag garanterat inte råd med i dagsläget, även om jag norpar av sparkontot. För mig är det nog ett bättre alternativ att få den tittad på och lagad. :)

Och som du säger, är det förmodligen bättre att ringa runt och kolla, men jag tänkte höra med allvetande buke först om någon lagat sin bärbara innan. :)

men är det en dyr dator är det ju lönt -jag ,menar mer de billiga 4000-6000 klassen kostar de över börjar det ju bli lönt

nu kanske det är något enkelt som lossnat, en kontakt eller så, men jag skulle tro att vi pratar ett ett antal tusen i reparationskostnad.
kan vara billigare att komma över en likadan på blocket och bara byta hårddisk
de brukar ta mellan 500-800 bara för att kika på den, det kan det vara värt

nu kanske det är något enkelt som lossnat, en kontakt eller så, men jag skulle tro att vi pratar ett ett antal tusen i reparationskostnad.
kan vara billigare att komma över en likadan på blocket och bara byta hårddisk
de brukar ta mellan 500-800 bara för att kika på den, det kan det vara värt

Tack, det var ett tips värt att kolla upp, en snabbsökning sa mig att en sådan historia kan bli rätt dyr ändå men man kan ju leta lite norgrannare.

Detta är anledningen till att jag drog mig in i det sista innan jag köpte bärbar, det är så svårt och dyrt att reparera om något går sönder. En stationär räcker det att man är någolunda kunnig för att öppna och byta del själv.

Ändå så är dte så bekvämt med bärbar.
tyvärr är det så att man få rlov att kosta på sig en bärbar för en massa penbgar 15-20000 så att man får en proffsmodell som håller bättre.
har insett att när jag ändå räknar på stationära så hamnar jag där också...
suck...
eller så har man en stationät man jobbar med hemma och en riktigt liten bärbar att ha med på resande fot.

Det är i den prisklassen datorn låg som ny, det är därför jag hellre lägger lite pengar på att reparera än att köpa nytt igen. Det är min 18 månader gamla dotter som tyckt att datorn vart bra att klättra på i ett obevakat ögonblick och knäckt något i "gångjärnen" mellan skärmen och själva datorn. Det är inte jättebråttom att få den fixad, då den ännu funkar. :)

Min dator har också gått sönder på ett liknande sätt, vet dock inte hur:confused: Det är en stor spricka som går runt ena gångjärnet och en skruv sitter löst. Hade tänkt skicka in den på lagning men garantin gick precis ut.. Och då kunde jag åka på en jäkla massa om dom ansåg att det är jag som varit ovarsam med datorn (vilken jag absolut inte vart, är väldigt rädd om den då den var hyfsat dyr). Och det är väl inte meningen att den ska gå sönder för att man öppnar och stänger den varje dag? Det är iaf vid dom tillfällena jag sett att sprickan blivit värre så nu får den stå öppen.
Min skärm vill inte heller stanna i det läget man vill ha den, är liksom "tomt" där och den trillar antingen bakåt en liten bit eller faller fram.. Smått irriterande.

Läste den här tråden för ett tag sen.. Fick min laptop lagad för en mindre summa och är supernöjd. Jag vidarebefodrar gärna kontaktuppgifter om någon vill. Firman finns i Uppsala-trakten. PM:a för mer info.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka