Längd på sadelgjord?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Differans
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 343
D

Differans

Är det någon som hjälpa mej, ska beställa ny sadel till min ridtravare men har en fråga om längd på sadelgjord. En häst som har en 120 cm gjord till en allroundsadel vilken längd ska man då välja på dressyrgjord?

Sv: Längd på sadelgjord?

Hade liksom för avsikt att beställa sadelgjord samtidigt med sadeln och önskade därför tips om längd. Om man har sadeln sen innan är det naturligtvis enklast och bäst att mäta efter stropparna... Men finns det någon som t.ex. har en allround och en dressyrsadel med långa stroppar till samma häst som kan tala om för mej vilken längd h*n använder till de olika sadlarna.

jag hade testat med 60 cm eller 55/50cm om sadeln har långa stroppar, min travare som har 120(utan resår) till vanlig sadel har en 60 cm gjord till dressyrsadeln

min hade 120 cm i vanlig och 65cm på dressyrgjorden

Håller på 65 jag med. Vår stora har 120 på allround o 65 på dressyr. Det är ju dock lite svårt att säga generellt eftersom det skiljer lite beroende på modell på sadeln.

Hellre för lång än för kort, så 65 tror jag på (som några andra)..

Vad är det för sadel? :)

Jag tackar för alla vettiga svar! :bow: :bow: :bow:

Ska beställa B*rjes nya bomlösa hade jag tänkt mej och hoppas på att den passar för både min häst och för mej.

Min häst har 130 på allroundgjord och 50-55 på dressyrgjord så längden beror mycket på sadeln, hur ser den ut? Dressyrsadlar har inte per automatik lika långa stroppar lika lite som hoppsadlar har det!

Liknande trådar

Utrustning Ska beställa en Thermobar, men så ska man välja längd på kabel 2, 10 eller 20 meter Säkert en jättedum fråga men Hur ska man tänka...
Svar
6
· Visningar
286
Senast: Johannna1
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 417
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 666
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka