Långkallingar/underställ för ryttare?

wrangler

Trådstartare
Nu är jag trött på att det går hål i grenen hela tiden! :devil:

Finns det inte långkalsonger som är förstärkta uppetill, gärna som ett par extra boxershorts isytt eller något??? :cool:

Sv: Långkallingar/underställ för ryttare?

Ska hålla koll på den här tråden för den frågan vill jag också ha svar på.

Menar du billiga i bomull, eller funktions underställ? Själv har jag HH, Crft och nått annat märke.har alltså 2-3 att byta med särskilt då jag trodde de äldsta skulle ge upp, men nä de håller än.

Vad som helst egentligen som inte kostar skjortan helst. Ja som håller värmen någolunda då.

Det kan ju inte bara vara jag o bigganl som har detta problemet??? :cool:

Jag har thermo leggings som är lite kraftigare och varmare än långkalsingar. De kostade 70 kr och jag avgudar dem! :)

Jag har ett underställ från Kyra som är förstärkt i grenen, köpte dem för 4 år sen tror jag och de håller fortfarande! Minns inte vad de kostade (jobbade där så det var personalrabatt) men det var ett set med tröja och byxa. Jag har dem hela vinter igenom :p

Är det typ lite "ben" på förstärkningen? Jag behöver något som är förstärkt en bit ner på låren, främst på insidan så att säga.
Eller något som är sytt i nåt specialtyg...

Har ett underställ från Nightmare som är fantastiskt bekvämt - är inne på tredje vintern med det understället. Det är lite krångligt att handla från dem bara, de har ingen internetbutik utan åker bara runt på mässor.

Har även Hööks underställ, sedan förra året, det är än så länge helt förutom lite noppror.

Som min mamma skulle ha sagt "Det där skulle man ju kunna sy själv" :D
Så sy fast ett par boxershorts eller whatever utanpå långisarna kanske??

Inte för att jag tror på det själv eg, men har inget bättre tips, har nämligen samma problem här!

Jag vare sig vill, kan eller har något intresse av att sy, jag vill köpa dom :devil: :D

Kanske en affärsidé för någon?

woolpower säljer väl frottéull underkläder? Alltså kallingar och trosor model boxer (poppis på extremexpeditioner). Det kanske vore något att dra över sina vanliga långkallingar? alltså att man inte använder de som underkläder ;)

Man tycker ju att det är något som BORDE finnas. :)

Har du kollat i cykelaffärer? De flesta cyklister kanske inte cyklar i kalla klimat pga snön men det borde ju lämpligen ändå finnas underställ.

Nä det är bara förstärkning fram (skyddar för urinvägsinfektion kanske? :D), däremot är utsidan i något glansigt material, jag tror det är vad som gör att de håller. Jag blev biten av en hund för något år sedan (han ville åt en pinne framför mitt lår... :grin:) men tack vare understället gled hans tänder bara mot låret. Byxorna gick dock sönder och jag hade ett rejält blåmärke, men jag är tacksam för det glansiga materialet i understället för annars hade jag nog haft ett fint ärr på benet idag!

Ullmax gäller för mig också. Mina är inne på 5 året med DAGLIG användning från nov till april och de är bara lite noppriga.

Nu har jag hittat långkalsongerna med stort K. Av en slump dessutom. Var på Rusta för några dagar sen och fick se att de hade underställ för 49 kr delen. Kollade inte ens hur de såg ut utan tog med ett par i rätt storlek bara. Långkalsonger går ju alltid åt liksom (och vi är tre i familjen med samma storlek).
Blev rätt överraskad när de visade sig vara av väldigt skönt material och dessutom förstärkta i grenen. Precis vad jag sökte. Så mitt tips: Gå till Rusta och kolla!!(ska tillbaka och köpa fler om de finns kvar)

Yey! Ska försöka ta mig iväg till ett Rusta då! Vad bra att man kunde köpa delarna för sig. Jag har ju typ 50 underställströjor över... :angel:

Nä det är bara förstärkning fram (skyddar för urinvägsinfektion kanske? :D), däremot är utsidan i något glansigt material, jag tror det är vad som gör att de håller. Jag blev biten av en hund för något år sedan (han ville åt en pinne framför mitt lår... :grin:) men tack vare understället gled hans tänder bara mot låret. Byxorna gick dock sönder och jag hade ett rejält blåmärke, men jag är tacksam för det glansiga materialet i understället för annars hade jag nog haft ett fint ärr på benet idag!

(har helt missat/glömt bort tråden sedan den flyttades till utrustning :angel: )

Kan du inte kolla i vad det är för material?

Liknande trådar

Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 131
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 004
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 567
Senast: Ceta
·
R
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 362
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår