Långsam dator?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare ssannna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 973
S

ssannna

Jag har en laptop som är drygt ett år gammal. På sista tiden har den blivit så långsam. Vissa dagar är det bättre, vissa sämre, men det är inte som förrut.
Tidigare har jag ofta tittat på dvd i datorn, men det är inget nöje längre, bilden kommer efter ljudet, och det hackar ofta lite. Inte kul att kolla någon längre stund.

Så, vad kan detta bero på, och framförallt, vad kan jag göra åt det? :confused: Tips, ja tack!

Sv: Långsam dator?

Om man orkar så brukar det bästa vara att formatera och installera om, annars kan man prova med defrag, avinstallera program som inte behövs, kolla igenom så det inte ligger adware / virus etc. Det enda som brukar bli bra (i alla fall om det är en windowsburk) är att installera om.

Töm cookies och Temporary Internet Files
Diskdefragmentering
Avinstallera program som du inte använder

Jag har en laptop som är drygt ett år gammal. På sista tiden har den blivit så långsam. Vissa dagar är det bättre, vissa sämre, men det är inte som förrut.
Tidigare har jag ofta tittat på dvd i datorn, men det är inget nöje längre, bilden kommer efter ljudet, och det hackar ofta lite. Inte kul att kolla någon längre stund.

Så, vad kan detta bero på, och framförallt, vad kan jag göra åt det? :confused: Tips, ja tack!

Kör cclean då brukar det bli bra!
Gratis här http://www.ccleaner.com/

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 295
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Pratsch
·
IT & mobiler Nu behöver jag lite hjälp att tänka. :) Allting har ju plötsligt blivit så väldigt digitalt och jag känner (ve och fasa) att jag inte...
Svar
14
· Visningar
1 443
Senast: EmmaN
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans... 2
Svar
30
· Visningar
7 589
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka