Långt svansskydd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare snofflan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 082
S

snofflan

Hej!

Jag har fått för mig att det finns hellånga svansskydd, såna som skyddar HELA svansen och inte bara svansroten. Om det sen är så att dom existerar, eller om det bara är som jag har fått för mig vet jag inte. Därför undrar jag nu om det är någon här som vet något om dessa svansskydd, var man i så fall kan få tag på dom och hur dom är att använda. Jättetacksam för snabba svar!!

Sv: Långt svansskydd

Kolla i butiker som säljer westernutsustning.

Ok, det ska jag göra. Brukar de ha sådana grejor?? Är själv dressyrryttare så jag har ingen aning..... :/

Jodå, de finns. Jag har sett sådana ganska många gånger och jag brukar sällan besöka western-butiker, så det kan nog finnas i vanliga hästaffärer också.

Japp, finns, vi kallar den för svans-kådis :D Du stoppar ner svansen i en liten påse...

annars kan man tillverka en själv med om man köper material, typ neoprene och kardborre :idea:

Skydd?? Skydda mot vad då? Utrustningsfjanteri!

ja precis!Skydd mot vadå?hårstråna? HAHAHAHHA :rofl:

Skydd mot skit naturligtvis... :smirk:

När man kör hästen och den backar långt bak i transporten och skiter mot luckan behöver man inte ha speciellt mycket fantasi för att förstå hur svansen kan se ut sedan.

Jag köpte min från EKO.
Märket Shires, marinblå, hellång. Jättebra! Sitter på plats!
Kommer inte ihåg priset, men den var inte så dyr! :)

Hej!
Jag kan hålla med om att det låter larvigt att ha ett sådant skydd. Men när jag åker på utställning med min ponny med vit svans, är det toppen för då skyddar påsen svansen mot bajset som den ju med all säkerhet släpper ur sig i samband med transportering. Mina svansskydd med påse har jag köpt på EKO.Kostade under en hundring!

Senast ändrad:

okej haha!ganska smart men endå HAHA :p

Ina :D

Låter som om du aldrig har sett en häst stå och åka lutandes mot bakbom och gnida svansroten blodeig, jag har sett det flera ggr och vill helst slippa se det igen, lär göra jävligt ont om inte annat...

Polly_Mulle skrev:
Låter som om du aldrig har sett en häst stå och åka lutandes mot bakbom och gnida svansroten blodeig, jag har sett det flera ggr och vill helst slippa se det igen, lär göra jävligt ont om inte annat...

nej , men jag fattar ju det men det var inte ens d jag fråga OM!

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
942
Senast: MissFideli
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 009
Senast: ako
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈