lära en unghäst skolorna.

Gullan86

Trådstartare
jag har en 5årig islandsvalack och ska nu börja lära honom lite smått att flytta sig för tryck och öppna, sluta och lite skänkelviktning.
har ni några bra tips på hur jag ska börja och hur jag ska gå tillväga? :confused: :banana:

Sv: lära en unghäst skolorna.

Jag har lärt min travare genom att använda mina vikthjälper.

Genom att sätta mig själv i t.ex öppna så följde hon med, och då fick hon massor av beröm. Till sist satt rörelsen där. :)

Fast hon är iofs extremt känslig och kompenserar direkt för minsta viktförskjutning eller annan hjälp hon får. :D

Sv: lära en unghäst skolorna.

börja me att tex rida in på hörnlinjen och tryck på me innerskänkel så hästen flyttar sig. bry dej inte om ställning osv i början utan det viktiga är att hästen förstår den sidförande skänkeln

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
559
Senast: Elo
·
Småbarn Hej, Önskar lite input här men om ni ska döma och ge kommentarer om hur taskigt det är att inte låta barnen sova med föräldrar kan ni...
Svar
17
· Visningar
1 093
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 526
Senast: Badger
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
1 005
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka