I
iller
Vad har ni för erfarenheter av att lasta brett eler helt utan mellanvägg? Min islänning har nästan enbart åkt baklänges i Böckmanns fina diagonalsläp, men nu när jag måste köpa ett eget och inte har råd med nåt sånt
funderar jag på andra alternativ.
En tanke är att ta ur mellanväggen i ett traditionellt släp och låta hästen ställa sig så snett han vill, dock fastbiunden i bommen (väl?
) så han kan ju inte stå baklänges. En fördel med det är ju också att man kan lasta ur honom framlänges genom bakluckan, han är så liten att han utan problem vänder inne i transporten. Synpunkter? blir det för vingligt att inte ha nån mellanvägg alls? Nån som byggt om sitt vanliga släp så att hästen kan åka helt baklänges?
Annars kan man ju "lasta brett", som sagt. Finns det fler släp än Kylinges som har bred trekvartsbom som tillval?
Jag vill gärna ha ett Kylingesläp eftersom de har säkerhetsbommar fram, men finns det även hos andra märken? Från vilka årgångar i så fall? (måste ju hitta nåt begagnat.) Ponnyhöjd på bommarna fram är ju också ett krav, eftersom pållen är så liten, några märken som är bättre eller sämre på det?
Andra idéer om att köpa begagnade släp?
En tanke är att ta ur mellanväggen i ett traditionellt släp och låta hästen ställa sig så snett han vill, dock fastbiunden i bommen (väl?
Annars kan man ju "lasta brett", som sagt. Finns det fler släp än Kylinges som har bred trekvartsbom som tillval?
Jag vill gärna ha ett Kylingesläp eftersom de har säkerhetsbommar fram, men finns det även hos andra märken? Från vilka årgångar i så fall? (måste ju hitta nåt begagnat.) Ponnyhöjd på bommarna fram är ju också ett krav, eftersom pållen är så liten, några märken som är bättre eller sämre på det?
Andra idéer om att köpa begagnade släp?