Lästa ut stövlar

moster_punk

Trådstartare
Mina stövlar börjar bli lite trånga...eller är det möjligen mina vader som blivit feta...?:o

Hur som helst så ägnar jag säkert tjugo minuter varje dag åt att pressa in benen i stövlarna samt att lirka ut dem därifrån efter avslutad ridning.
Börjar kännas lite drygt...För att inte tala om den svårartade kramp som uppstår av den sannolikt inte helt hälsosamma blodstockningen i mina hopklämda vader- ajaajaj!

Följdaktligen har jag kommit till insikt om att jag rimligen borde lästa ut mina kära stövlar innan jag faller död ner på grund av blodpropp.

Nu är frågan: var?
Saknar helt erfarenhet på området men har lagt märke till att det tycks föreligga grava skillnader i kvalitét på det arbete man utför på olika skomakarinrättningar då det handlar om sulning/klackning, så jag gissar att det gäller även för utlästning.

Har någon något tips? (bor i sthlm city)

Sv: Lästa ut stövlar

Finns en skomakare just vid Hästbiten som lästar ut ridstövlar tror jag, ser ofta minst 2 par ridstövlar hängandes vid fönstret i hans skomakeri då jag ska gå till Hästbiten så där tror jag nog att du kan lämna in dem..

Sök i forumet på "lästa" så får du upp en hel del resultat angående just detta ämne, du är absolut inte ensam om det.

Sv: Lästa ut stövlar

Nu har jag hjärnsläpp, men tror en man på Stenbergs(?) är en av de bästa i Stockholm på just det där.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka