Latextejp!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nyrelski
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 579
N

Nyrelski

Var kan kan köpa latextejp (tror det heter så), sån gul tejp man kan sätta på bettet.

Någon som vet ??

Sv: Latextejp!

Jag fick nåt tejpat på mitt (ja...eller hästens) bett när vi var och tränade. Spentejp var det tydligen. Skulle finnas på ganngården men jag har inte hunnit dit och titta än. Den behövde man dock byta ut ibland då den kunde hårdna efter ett tag.

Spentejp eller Sealtex har ungefär samma funktion så det spelar ingen roll vilken sort du köper....
Har dom det inte hemma så tar dom flesta affärer hem det åt dej.

Och du ska byta det när det blir hårt och stelt, annars kan det orsaka fula skavsår...

Vissa hästar tycker inte om metall i munnen......om man då lindar bettet med "gummi"tejp så brukar det gå bra att ha bett i munnen....

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som vet vad hjälpmedlet heter som man kan sätta på släpets kulhandske (eller ev att man sätter det någon annanstans i...
Svar
4
· Visningar
240
Senast: Kristall10
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
585
Senast: skiesabove
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
6
· Visningar
355
Senast: Valle
·
Tjatter Hjälp mig buke! Ni vet sån där gummisprut-grej som man får med tex när man köper öronrengöring? Vad heter den? Jag har en blå hemma men...
Svar
16
· Visningar
578
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka