Lättvikts säkerhetsväst?

Etoile

Trådstartare
Någon som känner till en lätt och "osynlig" (jag vill inte se ut som en mishelingubbe) säkerhetsväst? Gärna med hemsida och bilder, samt priser :bump: :bow:

Sv: Lättvikts säkerhetsväst?

Racesafe västarna är ju lätta men man ser nog ut som en michelingubbe i dom oxå.. Det blir nog svårt att hitta en som man inte ser ut som en michelingubbe i.. :crazy:

www.treehouseonline.co.uk/showlist.html säljer dom, men finns annars att köpa på jägersro i malmö. Där kostar dom kring 2200 tror jag..

Ok, fick nämligen låna en väst när jag var och kollade på en häst..
Den var sådär som dom på hemsidan, liksom uppbygd i "klossar"...
Men den hade nog inte den delen som går över svanskotan (vilken jag är glad att jag slapp, eftersom den delen brukar slå i bakvalvet på sadeln så man inte kan sitta rakt)... I den såg man inte så stor ut.. Tror det var en Beta, men den såg rättså gammal ut :p

Dom finns både med och utan den sista delen.. Jag har oxå¨en gammal modell av den beta 2 man knäpper den med kardborre bara.. Ska köpa en ny då den gamla börjar gå i sönder..

ja, men så var den också, den jag provade.. Man knäppte den med kardborre vid midjan.. Är det nödvändigt att knäppa remmen som går mellan benen, eller kan man klippa bort den :angel:

Liknande trådar

Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
266
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: dukie
·
Övr. Hund Min lilla omplacering är en kvick och spänstig sak - hoppar med lätthet över våra boxdörrar i stallet till exempel. Jag har en helt...
Svar
14
· Visningar
1 080
Senast: Roheryn
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka