Koppen

Trådstartare
Nu ska vi börja bygget på de nya boxarna! :bump:
Är det nån klok människa som vet om det är tillåtet att bygga boxar med lecablock? :D
Vi har kommit över ett stort gäng till ett kalaspris, så vi vill helst bygga boxarna med dem, ifall det är tillåtet!

Sv: Lecablock

Såklart att det är, dessutom toppen. De isolerar ju dessutom bygget!!! Nu blev jag avundsjuk!!hihi!!!

Det är tillåtet men opraktiskt och bör putsas. Dels för att de ska hålla bättre och dels för att det lättare ska gå att hålla dem rena.

MÅNGA stall häromkring är byggda i lecablock och de har hållt jättebra. Såklart har de slammat över dom och putsat. Detta rispas sönder en del om man har hästar som sparkar, men det är ganska enkelt att laga till lite om det skulle bli jättemycket. Likadant bitrispmärken o så.
Vad ska man bygga i som håller bättre??? Betong är ju lite för hårt- kallare också skulle jag tro, trä går defenitivt sönder och behöver isoleras mm. Dessutom så behöver det bytas o så efterhand.

Inget är ju underhållsfritt.- inte ens tegel.

Möjligtvis att de miljövänliga plastplanken är det bästa. Har inte hört om någon som hittills behövt byta ut något i stall som har det. Men jag känner ju inte heller någon som haft det här i mer än ca tre år. Och i tre år håller ju marinplyfa stallen ofta också utan problem.

Så fiint!!
Vad glad jag blir! Hoppas att vi får lika fint!
Skönt att veta att det funkar/är tillåtet!

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 647
Senast: manda
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 137
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon... 2
Svar
23
· Visningar
2 406
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
762
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka