Ledarövningar

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare _Fussy_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 2 581
F

_Fussy_

Någon som kan ge mig några tips om några ledarövningar? skulle värkligen behöva de .... Plz !:bow:

Sv: Ledarövningar

Kolla inne på NH-forumet, där finns säker seven games beskrivna.

Det handlar om att röra hästen överallt, få den att flytta undan för tryck.

Ett exempel är att ha ett långt grimskaft och en grimma. Ha hästen framför dig, stå alltså vänd mot hästen. ställ dig så du pekar mot hästens rumpa, om den flyttar rumpan redan nu så ge eftergift- slackt grimskaft, sänkt hand. Höj handen, ge eventuellt lite trcyk mot rumpan för att få den att flytta. sänk handen, stå till när hästen gör rätt. Gör detta från båda sidor. Sedan kan du välja vad du vill flytta på, ex. bogen, få den att backa, gå åt sidan osv.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 593
Senast: Edla
·
Träning Häromdagen så var jag inne hos veterinären med min 8 åriga valack. Han har en knäledsinflammation hb (stackaren)☹️ Vi röntgade 3 av 4...
Svar
2
· Visningar
545
Senast: Blyger
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 107
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka