Ledinflammation i framknäna

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Estelle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 927
E

Estelle

Någon som har erfarenhet av det? vad som helst berätta gärna om ni vet vad det kan orsakas av etc...

är det i bägge fram kan man ju gissa på nån typ av förslitning. Tex. att hästen ridits mkt på framdelen/bogarna etc.
Min häst fick inflammation i ett knä i höstas efter en hagolycka. Det kan bli inflammation i leden om den utsätts för slag, belastas hårt och fel osv.
Är det tal om inflammation i bägge framknäna hade jag däremot gissat på någon typ av föslitningskada. Sen kan ju säkert hästar med dålig benställning etc. ha lättare för att dra på sig inflammationer i lederna pga. sned belastning.

Nirak

Drabbar ju ofta hopphästar på elitnivå och det är väl kanske inte så konstigt.

Ja det kan jag tänka mig..det läggs ju mkt vikt på frambenen i landningen spec om hindren är höga

Liknande trådar

Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
598
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 133
Senast: MayGrace
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
814
Senast: Amk
·
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 179
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka