Bukefalos 28 år!

Leksaker till svårflirtad katt

Piek

Trådstartare
Tänkte shoppa lite nya leksaker till katten :D Men det är bara det att hon är vääldigt kräsen på vad hon tycker att är roligt... Helst vill jag ha lite nya leksaker som hon kan leka själv med men alla tips mottages tacksamt!

Hennes favoritleksaker är hårsnoddar (det är det absolut bästa som finns i hela världen! ;) ) och en liten råtta som springer runt i cirklar.
Vanliga råttor och leksaker som är still intresserar henne inte alls och sånna leksaker där ett litet "djur" hänger i ett gummiband på en pinne som man slänger runt med är kul i två minuter ungefär...
 
Här hemma är plastpärlor i diamantform oslagbara. katten kan jaga dem i timmar eller stoppa dem i munnen och sen springa till badkaret och leka flipperspel... undrar vad grannarna tror vi har för oss:banghead: byggjobbarna som ska stammrenovera kommer iaf hitta en rejäl skatt :D

Kompisens katt gillar gummigrejen man har på fingret när man bläddrar i böcker
 
Jag har em väääldigt kräsen gammal herre här hemma. En bondkatt på 11 år. Han har lekt med en sån liten mus på ett snöre en gång tills den gick sönder. Vi köpte en ny med hopp om att den skulle vara lite poppis men icke :(

Alla andra leksaker har han ratat. Inte ens kattmynta på dem funkar. Inte ens en reaktion. Det enda han leker med är laserpekaren! Dock max i 5 minuter, men den funkar alltid! Annars är pennor en hit. Kastar man ner en på marken är han sysselsatt i en kvart :D

Men ja, mitt tips är då laserpekare! Så kan man sitta i soffan och peka runt, inte så ansträngande ;)
 
Min katt är väldigt svårflirtad också. Bollar, kanske 1 gång i månaden.
Laserpekare, han bryr sig inte ett dugg om att det lyser på marken eller väggen. Han ser direkt att vi har den i handen.
Skaffade en dabird kopia, icke sa nicke. Han lyckades få loss fjädrarna så den lilla metallgrejen blev bar, då blev den rolig.
De andra katterna som jag testade den på innan honom, tyckte den var hysteriskt rolig.
Lekspö, nope. Jo om grejen ramlar av så bara är lite rester kvar på änden av snöret.
Mobilladdarsladd, hörlurssladd, usbsladd är jättekul, men lite dyrt om han lyckas få fatt på dem.
 
Jag skrev om detta för några veckor sen på en blogg. :D

För mig är Da Bird, laserpekare, pingisbollar, Yeowww-kattmynta leksaker (cigarr eller sardin) och Me-katt möss det enda som köps här.
Jag har slutat köpa andra leksaker, finns inget som slår de överstående. Eventuellt nån boll med boll i så det skramlar är bra att ha också. :)
 
Katter har tänder och tuggar gärna. Går sönder. Hamnar i magen.
Du får tänka lite mer på säkerheten på vad som kan hända med respektive grej.
 
Katter har tänder och tuggar gärna. Går sönder. Hamnar i magen.
Du får tänka lite mer på säkerheten på vad som kan hända med respektive grej.
Erm... Det gäller isf merparten av alla kattleksaker. Men nej, min nuvarande katt leker inte med tops.
 
Ja, men de flesta kattleksakerna som går sönder är av material som katten förmodligen inte dör av att få i sig.
De flesta plastleksakerna är väldigt hållbara.
Idioti att ge tops till katter!
 
Oavsett tops eller ej så tror jag inte ett dugg på att de flesta kattleksaker är "säkra". Katter är starka i bettet om de vill...
 
Jag tror snarare att faran med tops ligger i att de gärna tuggar av bomullen på kanterna och äter upp den (jag vet, hade en katt som älskade tops förut :meh:), vilket är ju inte så nyttigt :crazy:
 
Jag tror snarare att faran med tops ligger i att de gärna tuggar av bomullen på kanterna och äter upp den (jag vet, hade en katt som älskade tops förut :meh:), vilket är ju inte så nyttigt :crazy:
Men är det farligt med bomull?

Kanske ska tillägga att nuvarande katten inte leker med tops, men flera andra katter jag bott med och med dem har det gott bra.

Inte sagt att det är ofarligt men att tops skulle vara en dödsfälla och random kattleksaker helt safe kan jag inte köpa rakt av utan nån källa.
 
@Gimlan Jag vet faktiskt inte, min nuvarande katts underpäls är nästan som bomull när den hamnar i tussar på golvet. Och dem (plus små tussar från kläder och damm) äter hon gärna :meh:

Så jag antar att det är som med många andra saker, för mycket av något är inte bra :D De spyr nog upp dem till slut, så det ska väl vara till rejäl otur eller slukare att bomullen skulle kunna fastna någonstans i kroppen.

Annars vill jag bara säga att jag håller med om att ingen leksak är helt safe så att säga, man får hålla ett öga på de små galenskaperna :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 007
Senast: escodobe
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 223
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 887
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Nu har jag tröttnat på att få mina händer sönderklösta av min katt. Hon är nu tio månader gammal och ingen annan än jag och min pojkvän...
2
Svar
21
· Visningar
5 287
Senast: Ponnyfoton
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp