Letar efter en svensk(?) film/serie

Icefire

Trådstartare
Då Bukefalos har svaret på nästan allt :D tänkte jag be om hjälp här för att hitta vad jag tror är en svensk film alternativt serie som visades på 80-talet. Kan ha varit på 90-talet också, men jag har för mig att jag var rätt ung när jag såg den.

En manlig forskare säger mitt i vintern adjö till sin familj för att åka ut till en anläggning i skogen för att forska. Kan ha varit en militär anläggning. Plötsligt förändras vädret och det blir som sommar i/runt anläggningen fast det är vinter i resten av landet. Alla människor i det påverkade området börjar efter ett tag att prata rappakalja och ev blir de tokiga och dör.

Mannen flyr och lyckas ta sig till sin familj för att varna dem. Dock pratar han rappakalja och ingen förstår honom varpå han blir inlagd på psyket. Filmen slutar med att familjen vaknar upp och vädret har plötsligt ändrats till sommar i förtid.

Om det är någon som vilken film/serie som menas är jag evinnerligt tacksam då det är en film som jag tänker tillbaka på då och då och som jag skulle vilja se med vuxna ögon.
 
Det finns ett Twilightavsnitt som heter "Wordplay". Kan det vara det? Dock stämmer det inte med väderomslaget.
 
Jag såg en film på tv för massor med år sen som jag tänkt mycket på och skulle vilja hitta igen men jag har sökt och sökt och sökt :banghead:

Handlingen är den att en yngre kvinna kommer till ett fik-vägkrog i en skog långt ute i ingenstans och kliver in och ska fråga om vägen för hon har kört vilse. Sanningen var att hon kört ihjäl sig och detta stället var det man kommer till i väntan på att få komma vidare. Hon blir mer och mer desperat och sätter sig i bilen och åker men kommer hela tiden tillbaks för alla vägar slutar vid fiket-vägkrogen.

En sällsamt surrealistisk film som jag gärna vill hitta igen så,,,,,hilfe kära vänner! :bump:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp