Leveransanvisningar för post till Danmark?

Du vet ju att det går ner i en normal brevlåda men kunden vet kanske inte hur du paketerar varan.
Och likaså vet de troligen inte att du skickar det som brev och inte som paket.
Beroende på leverantörens regler kan det vara så att paket (oavsett storlek) som standard inte lämnas utan påskrift/ID, men att de gör det om man gett info att det är ok.

(Och sen tycker jag det är löjligt med leveransanvisning för en produkt som med lätthet går ner i en vanlig brevlåda.)
Det kan ju också vara en rutin man har att skriva det på alla beställningar.
Bara för att inte riskera att glömma, eller behöva kolla upp vilka leveransalternativ som används för varje pryl man köper. Hellre en gång för mycket än en gång för lite, liksom.

Och likaså vet de troligen inte att du skickar det som brev och inte som paket.
Beroende på leverantörens regler kan det vara så att paket (oavsett storlek) som standard inte lämnas utan påskrift/ID, men att de gör det om man gett info att det är ok.

Det kan ju också vara en rutin man har att skriva det på alla beställningar.
Bara för att inte riskera att glömma, eller behöva kolla upp vilka leveransalternativ som används för varje pryl man köper. Hellre en gång för mycket än en gång för lite, liksom.
Vi skickar bara med postnord. De flesta av våra leveranser går som brev. Det är bara stora beställningar på över 2 kilo som går som paket.

Vi skickar bara med postnord. De flesta av våra leveranser går som brev. Det är bara stora beställningar på över 2 kilo som går som paket.
Ja?
Det tycker du alltså är något som kunderna borde ha koll på. Och differentiera sina beställningsrutiner utifrån?
Eller annars förstår inte relevansen av det när det var kundernas beteende du var intresserad av orsakerna till. :confused:

Ja?
Det tycker du alltså är något som kunderna borde ha koll på. Och differentiera sina beställningsrutiner utifrån?
Eller annars förstår inte relevansen av det när det var kundernas beteende du var intresserad av orsakerna till. :confused:
Ja. De står i våra leveransvillkor att vi skickar med brev. Det krävs inte ett geni för att förstå att förpackningarna inte blir skrymmande vid små beställningar (häften i A5-format eller kompendier).

Jag fattar i alla fall inte var jag ska skriva leveransanvisningarna.

Ja. De står i våra leveransvillkor att vi skickar med brev. Det krävs inte ett geni för att förstå att förpackningarna inte blir skrymmande vid små beställningar (häften i A5-format eller kompendier).

Jag fattar i alla fall inte var jag ska skriva leveransanvisningarna.
Ovanför namnet om du inte skriver adressen med jättestora bokstäver.

Ok. Men jag tror du har fel i det antagandet.
(alltså att alla läser leveransvillkoren och tänker utifrån det; inte om att förstå storleken på saker)

Ok. Men jag tror du har fel i det antagandet.
(alltså att alla läser leveransvillkoren och tänker utifrån det; inte om att förstå storleken på saker)
Nej, jag fattar att alla inte läser leveransvillkoren.

Ändå är det bara danskar som skriver leveransanvisningar. Det har aldrig hänt att en svensk gjort det. Inte en finsk heller. Leveranser till andra länder har heller inte försetts med leveransanvisningar, men det är inte så ofta jag skickar utanför norden.

Ändå är det bara danskar som skriver leveransanvisningar. Det har aldrig hänt att en svensk gjort det. Inte en finsk heller. Leveranser till andra länder har heller inte försetts med leveransanvisningar, men det är inte så ofta jag skickar utanför norden.
Och då är vi tillbaka till att det handlar om vad som är vanlig praxis i Danmark. Något de bara på rutin tillämpar utan veta om det är relevant för just din försändelse.
Dvs. att hur du faktiskt skickar är egalt för frågeställningen om varför man gör det och hur infon är tänkt att användas vid leveransen.

De har antagligen anmält sig till "Modtagerflex" hos PostNord, dvs. genom en registrering gett lov till att märkta brev och paket lämnas på utvald plats. Eftersom man kanske inte vill att alla paket läggs i garaget så ska det såklart göras klart för brevbäraren att just det här brevet kan (om det inte går i lådan) lämnas på anvisad plats.

Finnar och svenskar har nog inte samma registreringsssytem hos posten och därför behöver du inte anvisa något där.

Inte svårare än så.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka