Ligger den bra?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Duddi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 807
Sv: Ligger den bra?

Och om man inte har råd eller hittar någon som kan prova ut? Några saker man ska tänka på? Letar också sadel till min pålle.

Sv: Ligger den bra?

Och om man inte har råd eller hittar någon som kan prova ut? Några saker man ska tänka på? Letar också sadel till min pålle.

Jag kommer personligen aldrig mer köpa en sadel utan att någon verkligt kunnig person provar ut den. Jag tar mig råd, annars får jag rida barbacka ;) Hade en sadel (vanlig allround) i tre år och när vi provade ut en ny så sa "utprovaren" att den gamla inte låg ALLS bra.

Men sen har ju inte jag några tips då heller :angel: sadelmakaren berättade vad man skulle titta på osv. men det räcker inte för att man ska kunna det.

Kanske har någon annan några bra tips eller tycker annorlunda...

Men det är faktiskt inte så dyrt. Kostade 500 när jag provade i höstas, och då kom hon ut till stallet och man fick behålla ett papper med alla mått som man kan använda vid senare sadelköp.

Jag tror det lönar sig i längden.

Liknande trådar

Utrustning Har sökt men hittar inte.. En Simco Western sadel med en stämpel 2 uppe under fender, är det bom storlek och vad är det för storlek? Dom...
Svar
0
· Visningar
108
Senast: Puh
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Dressyr Vad tror ni, kommer AI bli våra framtida domare inom dressyren? Hur långt bort tror ni att det ligger? Kommer vi ha både AI och vanliga... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 562
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Hej! Jag har inte varit här sedan min äldsta var valp och han fyllde precis 7 år O_o Sen dess har flocken byggts på så nu är de tre -...
Svar
4
· Visningar
408
Senast: Annat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka