Lightfoder till unghund?

escodobe

Trådstartare
Ceasar är dryga 1½ år men han har efter kasteringen lagt på sig lite. Han äter olivers lamb men han får ju knappt något att äta på det:crazy:
Mat är mycket viktigt för honom och jag tror han skulle må bra av att få äta "mer" så att säga.

Men vad tusan ska man ge? Han är väl liten för rasen och jag hoppas han ska växa lite till men tjockare får han absolut inte bli.
 
Sv: Lightfoder till unghund?

Jag bantade ner min med eukanubas lightfoder. Funkade rätt okej, och han fick rätt mycket mat upplevde jag det som. Tror att det ska funka från ett års ålder, men jag är inte så insatt i hela den biten. Beror ju lite på vilken ras det är och hur stor den ska bli. Min var 5 när han hade gått upp så pass att han behövde viktjusteras lite. :)
 
Sv: Lightfoder till unghund?

Gillar han grönsaker?

Issåfall kan du låta honom äta den vanliga maten, men ge bukfylla så som kokt broccoli, riven vitkål och morot osv. Kan det vara något?
 
Sv: Lightfoder till unghund?

Finns ju en del steg mellan Olivers och regelrätta lightfoder, som kanske skulle fungera, med eller utan bulk?

Dock, så om du bara väljer ett lightfoder med vettig proteinhalt är det inga problem ge det till unghund. Om han och du gillar Olivers kanske deras Weightloss kan passa? Annars så som sagt, bara de inte dragit ner proteinhalten för häftigt (viss lightfoder har tyvärr väldigt låg) så kör på.
 
Sv: Lightfoder till unghund?

Kanske något av alla veterinärfoder som finns för kastrerade hundar? Royal Canin har det tex.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Velade lite innan, om jag skulle skapa ny tråd eller skriva i valp-22 men ja, nu är vi här :D Wilson, hanhund, snart 9 månader, jack...
Svar
9
· Visningar
932
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
990
Senast: Viva
·
Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
1 647
Senast: Bison
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
925
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp