Lindade ben tråd - IGEN

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TotallyLost
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 927
T

TotallyLost

Snälla kan inte ni på buke lägga upp en BRA bild på hur ni lindar era hästar inför ett dressyrpass. Bilden MÅSTE vara i profil så man ser hur det är lindat runt kotan. Vi har haft lite disskutioner i stallet och jag vet att JAG har RÄTT :devil:

Tack!!!!

Sv: Lindade ben tråd - IGEN

mmm men jag skulle behöva en bättre bild... :cool:

lite off topic kanske men jag läste hela artikeln och undrar var i schemat det finns plats för lite utevistelse i hage?:eek:

har läst att han får gå i en grushage vid fint väder, o det är ju iaf bättre än inget.

voltigehoppare skrev:
lite off topic kanske men jag läste hela artikeln och undrar var i schemat det finns plats för lite utevistelse i hage?:eek:

Jag har läst att 95% av alla Jan Brinks hästar får komma ut i hage eller paddock på dagarna. De som inte kommer ut i hagar är oftast nya hästar och de kommer ut på andra sätt i form av skrittmaskin och liknande.
Kan det varit på hingstvisningen på tullstorp han sa det??? :crazy: :)

ubble3.jpg

Synd att lindorna är bruna för man ser inte så bra.
wille6.jpg

Här ser man ganska bra iaf, just för att lindorna är ljusare än hästen men den är ju in action dessvärre.

Fy sjutton Breccia sluta visa bilder, din häst är så sjukt fin!!!!! :D Wille!

gud vilken fin svart häst det var på din ena bild, den i ridhuset :love:

Japp, hon är (eller var haha hon är i ett utbildningsstall nu, tror dom ska sälja ;)) jättefin, något som ägaren inte höll med om. Riktigt sto det där men fin när hon spänner av.
Det är någon här på buke som jobbar där, om du är intresserad ;)

Inte för att förstöra tråden, men angående Briar- gå ute i hage osv
En bekant till mig jobbade där och de hästar som in tekunde gå ut av någon anledning skulle gå i skrittmaskin eller ledas.
Han sa att varje söndag ledde de varje häst en halvtimma och vid ett tillfälle blev hingsten han ledde rädd för nåt. Och instruerad att hästarna går före allt annat så vägrade min kompis släppa grimskaftet och blev släpad över en stenmur...
Ja han hade ont i flera veckor efteråt kan jag lova, det var nåt revben som fick sig en törn i den vändan...

//Lillan

Det finns ingen skrittmaskin på Tullstorp. Men hästarna leds ute i skogen...

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 389
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
652
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hingstvalsfunderingar 2025
  • Besiktning nödvändig?