• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Liinaaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 715
L

Liinaaa

Hur ska man linda lindor? , ska man ha paddar under? och när isf? och händer det ngt om man inte har paddar under? Och hur hårt?
Mycket frågor på en gång , men jag är nyfiken ;)

Sv: Lindor!

ja du ska linda uppifrån och ner och sedan upp igen! Du Måste ha paddar om du har elastiska lindor! men inte med flecce men jag rekomenderar att du har det även då! Om man inte har paddar under ex elastiska lindor så är risken stor att man försämrar blodtillförslen i benen, eftersom man måste lida hårt för att de inte ska kana av..
Svårt att beskriva hur hårt men du ska linda så att du inte behöver vara rädd att de kanar av eller släpper = olycka! :eek:
Lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
946
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
526
Senast: Elo
·
Hoppning Såg idag en blå tunga på hopphäst på GHS. Syntes tydligt från min plats i TV-soffan- Såg också hästar som gapade med skarpa bett i...
Svar
18
· Visningar
1 664
Senast: Shaggy
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 215

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka