Linfröolja vs. Linfrö

C

C_V_B

Vad är det egentligen för skillnad på linfrö som man häller varmt vatten på och linfröolja? :confused:
Är linfröolja lika bra?
Pållen för nämligen vanliga linfrö som man häller varmt vatten på och sedan låter svalna innan utfodring men alla säger olika ang. det här giftet som bildas, vissa säger t o m att man ska blötlägga med kallt vatten! :confused: :confused: :confused: Det känns ju dumt att ge något som kanske snarare stjälper än hjälper (:p ) så nu undrar jag om det går lika bra att ge linfröolja? Det känns ju mkt smidigare och "säkrare"(giftfritt:p).

Sv: Linfröolja vs. Linfrö

Det beror väl på varför du ger dina linfrön. Om det är för fettsammansättningen så går det ju lika bra med olja med om det har nåt med "slemmet" att göra så funkar det ju inte.

Sara

Liknande trådar

Foder & Strö Har suttit och läst igenom massor med trådar om linfrö/linfrökaka, men det står så olika så jag känner att det är bäst att fråga i en ny...
Svar
14
· Visningar
7 500
Foder & Strö Linfrö-linfrökaka Hejsan! Vet att det finns trådar ang linfrö men jag gör en ny!:p Vad är det för skillnad på ren linfrö mot...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: Tussilago
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 803
Foder & Strö Ni som fodrar med linfrö, dela med er av eran kunskap! :D Nu har jag hört tre olika sätt att fodra linfrö på. 1, lägga det i vatten...
Svar
18
· Visningar
2 960
Senast: Timsetim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka