Linjeavel mm: Frågor från novis

Sv: Linjeavel mm: Frågor från novis

Nej, har inte kollat honom...
Nån länk till hingsthållaren/bilder/filmer kanske??
 
Sv: Linjeavel mm: Frågor från novis

Här kan du läsa mer...

Här är hans blupsida

Fasen jag hittar inte hans hingstållares hemsida....nån annan kanske
 
Sv: Linjeavel mm: Frågor från novis

Vill gärna göra ett inlägg då jag ser att Acacio är nämnd på ett par ställen i tråden. Jag har ett ganska rejält sto e. Rocky 770 , 162 cm i mkh, som jag betäckte med Acacio. Fick ett stoföl, nu 2 år, mycket lättare i typen än sin mamma, dock blir hon nog inte så stor, Acacio är 165 cm , har jag för mig, men har små hästar på mödernet. Skulle tro att min 2 åring blir ca 160 cm, eller strax över. Tenperamentet har hon nog efter sin mamma, pigg o vaken häst med en lite "busig" uppsyn, kanske lite tuff, men absolut inte dum på något vis, hon är "talbar", alltså kan hon ta o förså en "åthutning", typ, ojdå, den gubben gick visst inte! :banana: Acacio är känd för trevliga, ridbara avkommor, jag rekommenderar honom varmt!
 
Sv: Linjeavel mm: Frågor från novis

hmmm...kan kanske vara nåt...
fler bilder skulle vara önskvärt, nån som har nån???
Lite dålig hemsida bara, för det fanns inga aktuella priser, inga namn/adresser eller kontaktuppgifter alls förutom mailformuläret....
så mer info är jag tacksam för.
Även Black Coffee kändes lite intressant :)
 
Sv: Linjeavel mm: Frågor från novis

Ok, tack för denna upplysning.

Nu är ju han inte högst upp på listan, men man vet aldrig vad som händer innan det e dags :)
 
Sv: Linjeavel mm: Frågor från novis

Black Coffee är ännu en såndär hingst som visat noll hoppning. Även om de kanske kan hoppa så har man satsat på att ta igenom som gångartshingstar och då inte förberett nån hoppning. Jag tycker det är dåligt. De borde hoppa minst 5-5 (och det är ändå inte bra!).

Jag har sett lambourghini två gånger, en gång hoppad och en gång i gångarter och han är jättefin !!!!

jag vet att det fins flera här som har avkommor efter honom och som är så nöjda att de gjort om kombinationen
 
Sv: Linjeavel mm: Frågor från novis

Lillsillen, är inte kropp att få till det med bilder, sorry, hade gärna visat upp min lilla häst!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp