Lippo fazzino

Litiabelle

Trådstartare
Jag har efter mycket efterforskningar kommit fram till att en lippo fazzino skulle kunna passa på min häst men nu till problemet. Jag får så himla ont i höfterna av sadlar med bred midja och jag hittar inte någon info nånstans om vad fazzino har. Hade den varit riktigt smal hade det säkert stått, men är den bred eller någonstans mittemellan 😅

Jag har fått ont i höfterna av wintec allround och prestige Versailles av äldre modell så om någon skulle veta hur den kan jämföras mot dessa vore det ännu bättre ☺️
 
Jag har efter mycket efterforskningar kommit fram till att en lippo fazzino skulle kunna passa på min häst men nu till problemet. Jag får så himla ont i höfterna av sadlar med bred midja och jag hittar inte någon info nånstans om vad fazzino har. Hade den varit riktigt smal hade det säkert stått, men är den bred eller någonstans mittemellan 😅

Jag har fått ont i höfterna av wintec allround och prestige Versailles av äldre modell så om någon skulle veta hur den kan jämföras mot dessa vore det ännu bättre ☺️
Jag har en Fazzino, går det att mäta på något sätt kan jag försöka hjälpa till 😊 kan tyvärr inte ge dig någon jämförelse med de andra märkena då det var evigheter sen jag red i någon av de sadlarna.
 
Största skillnaden jag minns när jag gick från (äldre) till Fazzino, var bättre stöd för sittbenen pga bredare baktill. Just midjan vet jag inte om jag noterade större skillnad på, jag fokuserade mer på att kåpan var bättre placerad för mig.

Försökte se om jag hade någon bild att jämföra den med, men dessvärre inte några riktigt bra vinklar för ändamålet.

Så ännu ett svar som kanske inte hjälper 😅

photo-output.jpeg
 
Jag har haft Fazzino i ca 10 år och mina höfter överlever inte i sadlar med bred midja. Jag upplever den alltså som smal. Får skitont och höfterna "låser sig" om jag sitter i breda sadlar. :crazy:
 

Liknande trådar

Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 001
Senast: MiniLi
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 085
Senast: super
·
Utrustning Hej på er! Har precis köpt ett sto som ska ridas in men det finns ingen vettig sadelutprovare så långt ögat kan nå, och de som finns får...
Svar
6
· Visningar
1 071
Senast: Stellas
·
Utrustning Hej! Jag har läst igenom Sadellistan 2.0 och en hel del andra trådar och har skaffat mig ett något sånär hum om vad som skulle kunna...
Svar
2
· Visningar
2 620
Senast: Aureola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp